مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

خودروهای داخلی به زودی کاهش قیمت قابل توجهی خواهند داشت!

وضعیت قیمت خودروهای داخلی در هفته‌های اخیر به قدری نگران کننده شده که عملا اعتراضات زیادی را به خود جلب کرده است و خودروسازان نیز از این فرصت استفاده کرده و با قیمت‌های بالا اقدام به فروش محصولاتشان می‌کنند ولی این وضعیت باعث شده تا گمانه زنی‌ها برای استیضاح قریب الوقوع وزیر صنعت جدی‌تر شده و حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که به زودی با تدابیری وضعیت بازار بهبود خواهد یافت.

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی در چند ماه اخیر به قدری نوسان داشته است که شاید اعلام قیمت‌های چند ماه پیش به قدری برای بسیاری از مردم عجیب است که گویا فاصله بین این دو قیمت سال‌ها بوده و احتمالا به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد ولی قیمت‌های این بازار به صورت روزانه و با برنامه ریزی عده‌ای دلال پیش می‌رود!

خودروهای داخلیشنیده‌ها از مجلس شورای اسلامی و همچنین بدنه وزارت صنعت نشان می‌دهد که این وزارت‌خانه برای جلوگیری از اقدامات مجلس علیه بالاترین مقام رسمی این وزارت‌خانه اقدام به فشار روی خودروسازان کرده و خودروسازان نیز که امتیازات قابل توجهی را در توافق قبلی خود کسب کرده‌اند، حالا نیز با یک سری امتیازات جدید که جزئیات آن به زودی منتشر خواهد شد اقدام به افزایش عرضه محصولاتشان خواهند کرد و از سوی دیگر نیز تحویل خودروهای معوق را نیز بالا می‌برند تا همین دو موضوع منجر به تاثیر قابل توجه در بازار شود!

البته گفتنی است که این کاهش قیمت احتمالا بازگشت قیمت‌ها به سطح قیمتی قبلی یعنی بازار اوایل فروردین ماه خواهد بود و کاهش قیمت خودروهای داخلی برگشت به قیمت‌های نزدیک به قیمت کارخانه نیست و عده‌ای نیز معتقدند که افزایش قیمت فعلی نیز با برنامه ریزی قبلی بوده و نیازمند تحقیق و تفحص ویژه مجلس از اقدامات پشت پرده بازار خودروهای داخلی است. به بیان دیگر اینکه قیمت در این بازار تا حد فعلی بالا رفته تا با کاهش قیمت احتمالی که توسط برنامه ویژه وزارت صنعت و خودروسازان عملیاتی می‌شود خودنمایی کرده و تیترهای جنجالی کاهش قیمت 10-20 میلیون تومانی در اکثر خودروها زده شود!

خودروهای داخلیدر همین راستا گفتنی است که نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه‌ای گفته بود: در حال حاضر افزایش قیمت چهارچرخ ها به صورت ساعتی است و بازار خودرو به شدت ملتهب است! یکی از دلایل این اتفاق بازار انحصاری است که برای خودروسازان ایجاد کردیم و دولت نیز اقدام به تعیین مدیران شرکت‌ها نموده و طبیعتا نیز نباید انتظار بیشتری از این وضعیت داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در بازار انحصاری طبیعی است که خودروسازان به جای اینکه به فکر ارتقای کیفیت محصولاتشان باشند به دنبال افزایش قیمت باشند. در وضعیت فعلی قشر ضعیف جامعه امکان خرید خودرو ندارند و قطعا تاثیرات بدی در جامعه خواهد گذاشت. خودروسازان نیز محصولاتی را روانه بازار می‌کنند که جان ده‌ها هزار نفر را می‌گیرند! در صورتی که خودروسازان هزینه‌های سربار خود را کاهش دهند و شرکت‌های زیان‌ده منحل شود قطعا شاهد کاهش 30 درصد قیمت محصولاتشان خواهیم بود. در صورت عدم کاهش قیمت خودرو به استیضاح وزیر صنعت نیز فکر خواهیم کرد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا