مکمل بنزین
خبر

غول 797 اسب‌بخاری دوج، ویژه ناوگان پلیس!

کمپانی‌های معروف آمریکایی معمولا بخشی از تولیدات خود را به محصولات ویژه ناوگان پلیس اختصاص می‌دهد. حال دو تن از تیونر های معروف مریکایی خودروی شاسی‌بلند جذاب دوج را به نحوی دستکاری کرده‌اند که می‌تواند مورد توجه شرکت‌های محافظتی و حتی پلیس آمریکا قرار گیرد. آنها سال گذشته توانستند در بین رقبای خود، جایگاه خوبی داشته باشند و امسال نیز با این دوج، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

این شاهکار شگفت انگیز با اعمال تغییرات در Dodge Durango SRT با 475 اسب بخارقدرت، پدید آمده است تا آنها بتوانند یک مدل قدرتمند را با حدود 390 اسب‌بخار،قوی‌تر از نمونه استاندارد آماده کنند. هدف از این کار این است که SUV های قدرتمند رقیب را از بین ببرند. موتور 6.2 لیتری V8 مدل چلنجر SRT Hellcat Redeye در قلب این شاسی‌بلند جای داده شده تا 797 اسب بخار قدرت و 707 پوند گشتاور را در اختیار داشته باشد. علاوه بر این در ظاهر و اسپویلرها نیز تغییراتی اعمال شده تا موتور 6.2 لیتری بتواند عملکرد خود را به‌خوبی نمایش دهد.

مدل استاندارد این دوج از پیشرانه تنفس طبیعی ۶.۴ لیتری ۸ سیلندر، ۴۷۵ اسب بخاری و ۴۷۰ پوند فوت گشتاوری بهره می‌برد. قدرت تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته به هر دو محور منتقل می‌شود. عملکرد نسخه استاندارد برای یک خودروی SUV به وزن ۲.۷ تن بسیار عالی است و شتاب صفر تا 100 این غول آمریکایی ۴.۴ ثانیه ثبت شده است. صدای اگزوز این مدل به طرز شگفت‌آوری هیجان انگیز است و شما را عاشق دوج می‌سازد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا