Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بی‌ام‌و در چه چیزی از مرسدس پیشتازتر است؟

از زمانی که شرکت مرسدس بنز، خودروهای وانت پیکاپ کلاس X خود را تولید و عرضه کرد، بسیاری به این فکر می‌کردند که بدون شک و در راستای رقابت قدیمی، دو رقیب هم‌وطن مرسدس، یعنی آئودی و بی ام و نیز باید همین مسیر را برای تولید وانت‌های خود در پیش بگیرند.

اگرچه هم‌اکنون، مرسدس کلاس X به شهرت جهانی رسیده و خود را در کشورهایی حتی غیراروپایی نیز می‌بیند پس چه چیزی می‌تواند مانع از رسیدن به این دستاورد برای شرکت‌هایی مانند آئودی و بی ام و شود؟

قبل از پاسخ به این سؤال، باید این را در نظر گرفت که X-Class مرسدس، درواقع خودرویی الهام گرفته از وانت پیکاپ نیسان ناوارا (Navara) بوده و مرسدس برای تولید آن، از صفرتا صد کار را خودش انجام نداده است. درواقع تولید یک خودرو از صفرتا صد، برای یک شرکت، هزینه‌ی زیادی برمی‌دارد. بی ام و نیز نه‌تنها قصدی برای رقابت با وانت‌های نیسان را ندارد بلکه از قبل به‌صورت روشن، استراتژی تولید خود را مشخص کرده است.

طبق گفته‌های مدیر اجرایی بی ام و در استرالیا، ویکرام پاوا (Vikram Pawah) که درواقع مهر تأییدی بر صحبت‌های قبلی رئیس بخش جهانی تحقیق و توسعه بی ام و آقای کلاوس فقولیش است، این شرکت قصدی برای تولید وانت یا ساخت یک وانت با استفاده از الهام گیری از محصولات شرکت‌های دیگر را نیز ندارد.

طبق گفته‌های آقای پاوا، بی ام و نیازی به تولید این کلاس خودرویی در حال حاضر ندیده و این شرکت، فعلاً قصد دارد تمام مرکز خود ر ابر روی خودروهای لوکس و تجارت این‌گونه از خودروها در بازارهای جهانی بگذارد. بی ام و همچنین از این موضوع نیز آگاه است که ساخت و تولید یک وانت پیکاپ عالی و قابل‌قبول، نیاز به بدنه و شاسی دارد که در حال حاضر این شرکت فاقد آن است.

مرسدس نیز زمانی مانند بی ام و، شاسی برای تولدی این‌گونه وانت‌ها نداشت تا اینکه آن را از نیسان ناوارا قرض گرفت؛ اما شاید بی ام و، نکته‌ای را فهمیده است که مرسدس نخواسته آن را قبول کند و یا به‌درستی آن را درک نکره است. این نکته نیز این است که بی ام و طبق گفته‌های آقای فقولیش، هیچ‌گاه در ساخت خودروهایش، از یک خودروی دیگر کپی نخواهد گرفت و یا بهتر است بگوییم چیزی را از آن‌ها به‌خصوص در طراحی، شاسی و بدنه، قرض نخواهد گرفت.

بی ام و، داشتن یک امضای خاص و منحصربه‌فرد را برای خود حیاتی دانسته و تعریف خود را از مهندسی خاص مخصوص خود استخراج می‌کند. درواقع بااینکه مرسدس، برای بازارهای خارجی خود، نیاز به وانت پیکاپ با برند خود را داشت و درنهایت به تولید کلاس X نیز انجامید اما باید گفت که این وانت، شبیه یک مرسدس واقعی نبوده و نیست.

پس باید این را به خاطر داشت که طبق استراتژِی شرکت باواریایی بی ام و، اگر قرار باشد وانت پیکاپی با برند BMW به تولید برسد، باید استخوان‌بندی و شاکله آن نیز مخصوص این شرکت خلاق آلمانی باشد.

منبع carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.