مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و سری 1 مدل 2020 رونمایی شد

بی ام و، این بار قصد دارد با جدیدترین هاچبک جذاب خود، مشتریان و البته رقیبانش را شگفت‌زده کند.

اولین چیزی که باید در مورد خودروی کاملاً جدید بی ام و سری 1 بدانیم این است که خودروی تازه‌وارد، بر روی یک پلتفرم چرخ‌های جلو محرک یا همان FWD سوار خواهد بود. تمامی سری 1 هایی قبلی که بی ام و آن‌ها را تولید و عرضه می‌کرد، از سامانه انتقال قدرت چرخ‌های عقب (RWD) بهره می‌بردند.

اگر بخواهیم در مورد سبک کلی دینامیکی این خودروی باواریایی صحبت کنیم، بدون شک بی ام و جای هیچ‌گونه بحث و اظهارنظری را در این خودروی هاچبک باقی نگذاشته و طراحی آن را استادانه و به‌صورت کاملاً زیبا، طرح‌بندی کرده است.

طراحی که در آن، خودروساز آلمانی از تفسیر جدیدی برای جلوپنجره‌های کلیه‌ای شکل (Kidney) نمادین خود استفاده کرده است. در این خودرو، این جلوپنجره‌ها کمی بزرگ تز از قبل ظاهرشده‌اند (البته نه به بزرگی جلوپنجره بی ام و X7 شاسی‌بلند). در بعضی از مؤلفه‌های طراحی این خودرو نیز، بی ام و، به طراحی الهام گرفته‌شده از کوسه که قبلاً در نسل اول Z4 دیده می‌شد، نیز برگشته است. همچنین با نگاهی به نمای کناری خودرو، می‌توان به‌راحتی متوجه خطوط دقیق و جذابی شد که در طول خودرو خودنمایی می‌کنند.

چراغ‌های جلویی در خودروی جدید کمی نسبت به قبل باریک‌تر شده و بسته به تریم خاصی که مشتری انتخاب کند، نمای سپر جلویی نیز می‌تواند شکل متفاوتی را به خود بگیرد. همچنین بی ام و، به‌صورت آپشن چراغ‌های عقب کامل LED و چراغ‌های جلوی کامل LED تطبیقی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است. یکی دیگر از آپشن هایی که برای اولین بار در سری 1 مشاهده می‌شود، سقف شیشه‌ای پانورامیک بزرگی بوده که در مدل جدید این خودرو وجود خواهد داشت.

اما در درون خودرو و داخل کابین نیز، به لطف استفاده از سیستم دیفرانسیل جلو برای خودرو، فضای کلی داخل کابین، نسبت به قبل افزایش‌یافته است. یکی دیگر از آپشن های جدید این خودرو که برای اولین بار استفاده‌شده، درب صندوق‌عقب برقی است که البته خود همین فضای صندوق‌عقب نیز، نسبت به مدل‌های قبلی، بسیار جادارتر شده است.

داشبورد جدید سری 1، درست همان‌گونه‌ای طراحی‌شده که بتواند زبان طراحی مشترک بی ام و را به نمایش بگذارد. یک صفحه‌نمایش 8.8 اینچی (10.25 اینچی به‌صورت آپشن) با دکمه‌های ریزودرشت دیجیتالی و فیزیکی برای کنترل موارد مختلف، در جلویی‌ترین قسمت کابین این خودرو به چشم می‌خورند.

در زیر کاپوت این هاچبک جذاب وجدید نیز، بی ام و هم موتور بنزینی و هم دیزل تدارک دیده است؛ اما قلب تپنده‌ای که جذاب‌تر از بقیه موتورهای انتخابی در این خودرو است، یک موتور 2 لیتری توربوشارژ باقدرت 302 اسب بخار و 450 نیوتون متر گشتاور بوده که این خودرو را قوی‌ترین BMW 4 سیلندری می‌کند که تاکنون وجود داشته است. البته با این موتور که نسخه نهایی آن است، خودرو تبدیل به AWD(چهارچرخ محرک) شده و از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار، قدرت به زیر پاهای راننده منتقل می‌شود.

بی ام و قرار است فروش این خودرو را تا پایان سال جاری میلادی و پس از رونمایی‌های دیگر خود در مونیخ آلمان و فرانکفورت آمریکا، شروع کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا