مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

هر آنچه از ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه باید بدانیم

ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه رونمایی شد

علاقه‌مندان به دنیای اتومبیل کم و بیش با سیستم نامگذاری محصولات ب‌ام‌و آشنایی دارند. خودروسازی که از اعداد فرد برای محصولات سنتی، و از اعداد زوج برای محصولات کوپه خود استفاده می‌کند. صرف نظر از سواری بودن یا شاسی‌بلند بودن این محصولات، این عدد هرچه بزرگتر باشد، نشان از بزرگتر بودن محصول ب‌ام‌و است.

با این حال شرکت ب‌ام‌و آلمان تا چندی پیش عددی بزرگتر از 7 نداشت. این عدد که متعلق به سدان فول سایز و محبوب ب‌ام‌و بود، حدود یک سالی می‌شود که عضو جدیدی از خانواده ب‌ام‌و را بعد از حدود 20 سال دوباره در کنار خود می‌بیند. نام این محصول تازه نفس، ب‌ام‌و سری 8 است. بعد از رونمایی از دو نسخه دو در کوپه و کانورتیبل و همچنین در سایه عدم موفقیت سری 6 گرن کوپه، حال ب‌ام‌و از نسخه 4 در کوپه سری 8 با عنوان ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه پرده برداشته است.

BMW-8-Series-Gran-Coupe-2020-ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه جدیدب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه در کلاس سدان های 4 درب کوپه قرار می‌گیرد و اگرچه آئودی A7 و پورشه پانامرا را آشکارا در مقابل خود می‌بیند، اما حقیقتا مرسدس AMG جی تی 4 درب را نشانه گرفته است.

صلاحیت این امر از آن جهت تایید می‌شود که این خودروساز باواریایی، در کنار رونمایی از این خودرو از پایان تولید سری 6 گرن کوپه سخن گفته و تولید جانشین این خودرو در یک کلاس بالاتر، آن هم در کالبد دردانه جدید ب‌ام‌و، ناخودآگاه ما را به یاد بزرگترین سدان کوپه مرسدس بنز می‌اندازد.

در هر صورت آقای خاص جدید ب‌ام‌و از اواسط تابستان امسال راهی بازارهای جهانی خواهد شد تا سرنوشت خود را خودش رقم بزند. خودرویی زیبا، جذاب و البته لوکس که از هر نظر چند سر و گردن بالاتر از سری 6 گرن کوپه است. طراحی اسپرت و گیرای برگرفته از نسخه دو در کوپه، یکی از نقاط قوت این خودرو به شمار می‌رود. اضافه شدن دو در نه تنها هیچ خللی در طراحی زیبای این خودرو ایجاد نکرده است، بلکه آن را به یک مدعی همه چیز تمام در کلاس خود تبدیل کرده است. چراغ‌های باریک جلو و عقب، جلوپنجره باریک و کشیده، رکاب‌های اسپرت، برآمدگی زیبای صندوق عقب و خروجی‌های اگزوز از جمله مشخصه‌های ظاهری سری 8 گرن کوپه محسوب می‌شوند.

BMW-8-Series-Gran-Coupe-2020-ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه جدیددر نمای داخل کابین نیز، با طراحی مشابه با نمونه دو در مواجه می‌شویم که از امکانات و کیفیت در خور توجهی بهره می‌برد. غربیلک سه شاخه فرمان، نمایشگر جلو آمپر 12.3 اینچی دیجیتالی، نمایشگر سیستم اطلاع/سرگرمی 10.25 اینچی مرکزی، نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD)، طراحی متمایز دسته دنده، سقف شیشه ای پانورامیک، سقف فیبرکربنی سفارشی برای مدل M850i، نورپردازی داخل کابین، صندلی‌های تاشوی عقب با نسبت 40.20.40، گرم‌کن صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی پیشرفته Harman Kardon با 16 بلندگو از مهمترین ویژگی‌های کابین سری 8 گرن کوپه به شمارش می‌رود.

از جمله امکانات ایمنی این خودرو نیز می‌توان به پکیج کمک راننده پیشرفته شامل کروز کنترل فعال با قابلیت تشخیص عابر پیاده ، سیستم نمایشگر نقاط کور، همیار حرکت بین خطوط، دوربین 360 درجه، سیستم کمک پارک و سیستم هشدار خروج از پارک اشاره کرد.

با این حال ناگفته نماند که اضافه کردن دو درب به ب‌ام‌و سری 8، افزایش حدود 23 سانتی‌متری در طول، 3 سانتی‌متری در عرض، 5.6 سانتی‌متری در ارتفاع و 20 سانتی‌متری در فاصله بین محوری را در پی داشته است که در مجموع افزایش راحتی سرنشینان و همچنین افزایش 20 لیتری ظرفیت محفظه بار را نیز به دنبال داشته است.

BMW-8-Series-Gran-Coupe-2020-ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه جدیدب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه از قوای محرکه مشترک با نسخه کوپه بهره خواهد برد. اگر از پیشرانه دیزلی این خودرو به دلیل عدم عرضه در بازار آمریکا فاکتور بگیریم، با دو پیشرانه بنزینی پر قدرت روبه رو خواهیم شد. نسخه پایه همچون مدل دیزلی یک نمونه 3 لیتری 6 سیلندر خطی اما مجهز به دو توربو است که با حداکثر قدرت 339 اسب‌بخار، 20 اسب‌بخار نیروی بیشتری از نسخه دیزلی تولید خواهد کرد. این مدل که با نام 840i عرضه خواهد شد، از حداکثر گشتاور 500 نیوتون‌متری و سیستم دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد (4 چرخ محرک ب‌ام‌و به صورت سفارشی) بهره می‌برد که در مجموع شتاب 4.9 ثانیه‌ای را برای این مدل رقم می‌زند.

BMW-8-Series-Gran-Coupe-2020-ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه جدیدنمونه قوی‌تر نیز که با نام M850i به بازار عرضه خواهد شد، با بهره گیری از یک موتور قدرتمند 4.4 لیتری V8 توئین توربو، حداکثر 530 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل که به صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک ب‌ام‌و (XDrive) بهره می‌برد، در مدت زمان تنها 3.9 ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. همچنین ناگفته نماند که تمامی مدل‌های سری 8 گرن کوپه، با بهره‌گیری از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت بصورت محدودشده را دارند.

ب‌ام‌و همچنین از عرضه نسخه قوی‌تر M8 به عنوان پرچمدار این مدل در آینده ای نزدیک خبر داده است.

در هر صورت ب‌ام‌و قیمت پایه مدل 840i (نسخه دیفرانسل عقب) را برای بازار ایالت متحده معادل 84.900 دلار قیمتگذاری کرده است که در صورت تجهیز به سامانه چهار چرخ محرک، 2 هزار و 900 دلار به این قیمت اضافه خواهد شد. قیمت مدل قوی‌تر M850i نیز از 108.900 دلار آغاز خواهد شد. به گفته ب‌ام‌و، این شرکت تولید سری 8 گرن کوپه را از ماه جولای آغاز و تا اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌کند.

BMW-8-Series-Gran-Coupe-2020-ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه جدیدجدول مشخصات فنی:

840i M850i XDrive 840d XDrive
نوع پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی توئین توربو 4.4 لیتری V8 توئین توربو 3 لیتری 6 سیلندر خطی
حداکثر قدرت (اسب‌بخار) 339 530 320
حداکثر گشتاور (نیوتون‌متر) 500 750 680
جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه 3.9 5.1 ثانیه
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) 250 (محدود شده) 250 (محدود شده) 250 (محدود شده)
قیمت در بازار آمریکا 84.900 دلار 108.900 دلار عدم عرضه

 

گالری کامل تصاویر:

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا