مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

نگاهی به جذابترین پارکینگ‌های متحرک دنیا!

بسیاری از افرادی که وسایل نقلیه سنگین دارند، گاهی دوست دارند که ماشین شخصی خود را نیز برای ورود به خیابان‌های شهری نیز به همراه داشته باشند. از این رو بعضی از خودروسازان در جهان بدین فکر افتاده‌اند که در دل وسایل نقلیه سنگین فضایی پارکینگ مانند برای ماشین‌ها درست کنند. در این مطلب نگاهی به 7 تا از این وسایل منحصر به فرد انداخته‌ایم، پس برای آشنایی هر چه بیشتر همراه چرخان باشید.

1) ولکنر موبیل پرفورمنس (Volkner Mobil Performance)

این محصول بیشتر برای افرادی که برای تشریفات و مراسم‌های خاص سفر می‌کنند کاربرد فراوان دارد تا این که به عنوان خودرویی تفریحی به شمار آید. پارکینگ در نظر گرفته شده برای آن در زیر کابین اصلی قرار گرفته شده که در کنار آن فضایی برای بار خودرو نیز تعبیه شده است. درب پارکینگ از بغل خودرو باز می‌شود و اندازه خودرو می‌تواند مابین 34 الی 40 فوت باشد. برای داشتن این خودروی لوکس می‌بایست حدود 1.2 میلیون دلار هزینه پرداخت کنید و برای داشتن آن کافیست یکی از خانه‌های میلیون دلاریتان را به فروش برسانید تا همیشه از سفرهای کاریتان یا تفریحی خود لذت ببرید.


2) اکشن موبیل گلوبال XRS 7200 (Action Mobil Global XRS 7200)

اگر به دنبال سفرهای سافاری و آفرود هستید داشتن این وسیله نقلیه به شما کمک زیادی خواهد کرد. این وسیله اولین خودروی سنگین شش چرخ در دنیاست که می‌تواند به صورت همزمان دو فضا برای پارکینگ را فراهم کند. برای مثال اگر می‌خواهید سری به طبیعت بکر قاره آفریقا بزنید داشتن این وسیله نقلیه همراه بسیار خوبی خواهد بود. خودرویتان از عقب این وسیله نقلیه سنگین وارد پارکینگ می‌شود و در بالای آن هم فضایی برای موتورسیکلت خود خواهید داشت که از یک رمپ برای جابجایی وسایل نقلیه استفاده می‌کند. برای داشتن این خودرو می‌بایست حدود 1 میلیون دلار پرداخت کنید.

بسیاری از کارشناسان اظهار داشتند که برای کشف قاره آفریقا تنها مالکیت خودروی بی‌ام‌و M235i کافیست ولی حالا با وجود این وسیله نقلیه جذاب می‌توان فکر کرد که مدل بی‌ام‌و مذکور را می‌توان در این خودرو جای داد!


3) تراول سوپریم (Travel Supreme)

متاسفانه برند تراول سوپریم یکی از برندهای لوکس در خودروهای خانگی آمریکایی به حساب می‌آید. این برند در سال 2009 میلادی از دور رقابت‌های خودروسازی بیرون رفت و تنها 7 وسیله نقلیه جذاب به همراه پارکینگ متحرک از آن تولید شد که در ده سال پیش حدود 254 هزار دلار قیمت گذاری شده بودند ولی این خودروهای باقیمانده در بازار حدود 500 هزار دلار قیمت دارند. در تصویر زیر مدل 40DS04 با کشیدگی 40 فوت را تماشا می‌کنید که مجهز به پیشرانه دیزلی Cummins با قدرت خروجی 400 اسب بخار متصل به جعبه دنده 6 سرعته آلیسون هست.


4) کترر کانتیننتال دوازه هزار (Ketterer Continental 12000)

این وسیله نقلیه آلمانی را می‌شود خانه‌ای سیار دانست که در آن می‌توان همه چیز را پیدا کرد از داشتن لوازم خانگی تا فضایی برای پارکینگ ماشین شخصی‌تان. طراحی این مدل برگرفته شده از شاسی کامیون مرسدس اکتروس هست که در درون آن اتاق خواب سایز بزرگ به همراه یک جکوزی میتوان پیدا کرد. حتی شما می‌توانید طراحی داخلی آن را به سلیقه خودتان تزئین کنید ولی برای داشتن چنین وسیله‌ای باید جیبتان پر از پول باشد.


5) واریو پرفکت 1200 پلاتینوم (Vario Perfect 1200 Platinum)

یکی دیگر از وسیله‌های نقلیه با پارکینگ متحرک جذاب مربوط به ساخت مهندسان آلمانیست که بر اساس پلتفرم کامیون مرسدس ساخته شده و دارای سه محور با سیستم تعلیق هوایی است. در پارکینگ متحرک آن به راحتی می‌توان یک مرسدس بنز SL کابریولت را جای داد. در درون این وسیله نقلیه طراحی بی‌نظیری را میتوانید مشاهده کنید و اگر میخواهید تزئینات آن آمریکایی باشد می‌توانید چوب گردوی آمریکایی را در طراحی داخل کابین استفاده کنید.


6) مورلو امپایر لاینر (Morelo Empire Liner)

در واقع تنها مهندسان آلمانی مهارت در تولید وسایل نقلیه سنگین به همراه پارکینگ متحرک وجود ندارند بلکه این خودروی سنگین وزن بر روی شاسی ایتالیایی Iveco ساخته شده و از یکی از ویژگیهای منحصر به فرد آن نصب پنلهای خورشیدی بر روی سقف هست و در زیر سیستم تعلیق عالی باعث شده که هیچ صدایی وارد کابین نشود. این محصول غول پیکر مجهز به پیشرانه 6 سیلندر دیزلی 6.6 لیتری با قدرت خروجی 300 اسب بخار هست و خریدارانش می‌توانند مشخص کنند که چقدر مقدار فضا برای ساخت پارکینگ متحرکشان احتیاج دارند.


7) موست فوتوریا اسپرت + اسپا ( MOST Futuria Sport + Spa)

متاسفانه باید بدانید که این برند دیگر این مدل را در خط تولیدش ندارد و تنها اکتفا به تولید کامیونهای جاده‌ای می‌پردازد. ایده ساخت این خودرو از نزدیکی پیست آزمایش نوربرگرینگ به دست آمده که در کنار آن پارکینگ خودروهای اسپرت پارک شده‌اند و کلمه اسپا هم برای اینکه داخل سقف آن با داشتن LEDهای نورانی آبی رنگ آینه‌ای فضایی از اسپا را تداعی می‌کنند.

نظر شما درباره این وسایل نقلیه معرفی شده چیست؟ آیا تا به حال نمونه‌ای از این خودروها را در کشورمان دیده‌اید؟

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا