مکمل بنزین
خبرداخلی

مشکلات مربوط به تحریم صنعت خودروسازی کشور تمامی ندارد؛ ام جی هم رفت!

خروج آمریکا از برجام و متعاقبا بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های خارجی حاضر در کشورمان عملا تمامی سرمایه گذاری‌های خود را در این زمینه رها کرده و فعالیت‌هایشان را متوقف نمایند که شاید این اتفاق برای شرکت‌های غیرچینی قابل درک بود ولی حالا کار به خروج چینی‌ها رسیده که باید دید آیا به نفع صنعت خودروسازی کشورمان خواهد بود یا خیر!

به گزارش چرخان، با خروج آمریکا از برجام به نظر می‌رسید که باز به دوران تحریم‌های قبلی بازرگردیم و این چینی‌ها باشند که تنها رفیق ما در دوران سخت تحریم شوند و علاوه بر پر کردن جیب خودشان از این طریق، نیاز بازار کشورمان را نیز تامین نمایند ولی عملا در حال حاضر این اتفاق رخ نداده و به نظر می‌رسد که خودروسازان چینی نیز علاقه‌ای به حضور در ایران ندارند و یا حداقل می‌توان گفت که این علاقه و نیاز به قدری قوی نیست که بتوانند چوب تحریم‌ها را به جان بخرند!

صنعت خودروسازیدر مورد این اتفاق می‌توان مطالب زیادی را بیان نمود ولی عملا خروج برلیانس شاید مهم‌ترین خبر در این زمینه باشد که با دست و پا کردن سهمی از بازار آمریکا، عطای حضور در بازار ایران را به لقایش بخشید و دست پارس خودرو را در این زمینه خالی گذاشت. تعهدات حدود 20 هزار تایی این شرکت برای محصولات برلیانس و عدم توانایی برای تولید بسیاری از این خودروها نشان می‌دهد که این خودروساز چینی چه ضربه مهلکی به حیثیت گروه خودروسازی سایپا زده است!

حالا کار به خروج دیگر شرکت‌های چینی رسیده و خبرها حاکی از آن است که  یکی دیگر از این خودروسازان یعنی ام جی نیز در حال جمع آوری خط تولیدش بوده و دفتر مرکزی صنعت خودرو آذربایجان تعطیل و تخلیه شده است. این شرکت که پس از تلاش فراوان توانسته بود مونتاژ دو محصول از محصولات ام جی را در ایران راه اندازی کند و البته طرفداران و مشتریان خوبی نیز در این زمینه داشت، حالا بساط آرزوهایش را به دلیل تحریم‌های این صنعت جمع می‌کند.

ام جی 360 که از جمله محصولات این شرکت به شمار می‌رفت حالا دیگر تولیدی در ایران نخواهد داشت و دستگاه‌ها و تجهیزات صنعت خودرو آذربایجان در جاده مخصوص کرج جمع آوری شده و نمایشگاه این شرکت نیز تخلیه شده است که نشان دهنده عمق بحران موجود در این وضعیت است.

از دیگر اطلاعات قابل ارائه در مورد صنعت خودرو آذربایجان حضور تنها 9 ساله این شرکت است که احتمالا در ابتدای دوران سوددهی این شرکت، مجبور به تعطیلی کار شده و قطعا متحمل ضررهای سنگینی شده است. حالا باید دید آیا تعطیلی واحد مونتاژ و خود این شرکت چه تاثیراتی بر خدمات پس از فروش و پشتیبانی از محصولات فروخته شده این شرکت خواهد داشت و آیا مانند سایر محصولات چینی باید منتظر جنجال‌های بعدی باشیم یا خیر!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. به تخمم که رفت حالا ام جی چه گوهی ای که واسه رفتنش عزا بگیریم

    1. خیلی باحال جواب دادی آخه ما چقدر بدبختیم که منت چینی ها رو میکشیم

  2. یوفس گم گشته باز آید به ایران غم نخود خودرو پیکان شود بازم عیان غم مخور

  3. باید مسئولآن دو خودرو ساز ایرانی
    دادگاهی شن
    خودرو بی کیفیت شون چندین برابر به
    مردم میفرسن

  4. ما پراید داریم بعد از چهل سال مارو از چی میترسونید
    مسولین ماشین خارجی سوار میشن مهم اینههههه

  5. برای ما فرقی نداره بودنش یا نبودنش .نه تنها ام جی بلکه سایر خودروها .بفول معروف دیگی که برای ما نجوشه میخام سر سگ توش بجوشه .

  6. مردم ایران انشاالله از دست دلالانی که سفارش خودرو بی کفایت چینی را میدهند خلاص شوند الا برکت الله

  7. من نمدانم چه طور می خواهند جان بدهند وجوابگو باشند تکلیف آنهایی که یکسال است پول دادند با هزار دل و امید چی می شود اگر دین دارید از خدا بترسید حق الناس است آقای نقدی رئیس شرکت با درستی با مردم عمل کنید.

  8. باید مسولین بی عرضه را به طویله جا کنیم که اینقدر بدبخت نباشند که منت چینی های چشم بادامی همه چیز خوار را بکشیم خیانت ها را تمام کنید جا کش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا