مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از وانت بی‌ام‌و X7

گروه خودروسازی BMW که به تولید خودروها و موتورسیکلت‌های لوکس معروف است حالا با رونمایی از یک وانت مفهومی توجه همگان را به خود جلب کرده است این شرکت با این کار به نظر می‌رسد خود را برای شرکت در بازار وانت‌ها آماده می‌کند.HAMED MOHAMMADI BMW X7وانت X7 را کارآموزان در همکاری با دو واحد فناوری و تولید بی‌ام‌و در مونیخ طراحی کرده و ساخته‌اند؛ خودرویی که براساس X7 xDrive40i طراحی شده است و در همایش موتورسیکلت های ب ام و در معرض عموم خواهد قرار گرفت.PICKUP X7تنها ۱۰ ماه طول کشید تا ۱۲ نفر از کارآموزان بخش‌های مکانیک خودرو و بدنه و مکاترونیک خودرو و ساخت مدل فنی توانستند این خودرو مفهومی را به‌طور کامل عملیاتی و آن را به خودرو جاده‌ای با کیفیت مدل نمایشگاهی تبدیل کنند. به کارآموزان هنگام طراحی و تولید وانت X7 آزادی عمل داده شده بود اما تیم ساخت خودروهای مفهومی ب ام و هم در تولید این خودرو نقش داشته است. X7فضای بار دست‌ساز دارای تزیین چوبی و سیستم تعلیق بادی دوسطحی با قابلیت تنظیم و تعدادی از تجهیزات پیشرفته باعث می‌شود وانت بی‌ام‌و X7 ترکیبی ایده‌آل برای کاربردهای متنوع روزانه و حتی بیرون از جاده و آفرود باشد. حضور موتور سیکلت بی‌ام‌و F 850 ​​GS در فضای بار این وانت تبدیل‌یافته را کامل می‌کند.X7به گفته شرکت ب ام و، در تولید بخش هایی همچون سقف، فضای بار و در عقب از پلیمر تقویت شده فیبرکربن استفاده شده تا وزن خودرو نسبت به مدل تولیدی X7، به میزان ۲۰۰ کیلوگرم کاهش یابد. همچنین این شاسی بلند هفت نفره دیگر به یک وانت پنج نفره تبدیل شده که با تغییرهای صورت گرفته، اکنون طول فضای بار وانت X7 به ۲ متر افزایش یافته است. فضای بار X7  طراحی مناسبی دارد که طول آن از ۱۴۰ سانتی‌متر (در حالت بسته) تا ۲۰۰ سانتی‌متر (در حالت باز) متفاوت خواهد بود.

نمونه‌های SUVاین خودرو از موتورهای 3 لیتری ۶ سیلندر دیزلی با ۲۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۴ لیتری توربوشارژ ۶ سیلندر با ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند.

در فضای داخلی بزرگ و لوکس این وانت، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچ، یکی در پنل پشت فرمان و دیگری در داشبورد کارگذاشته شده است. در کنسول مرکزی انواع دکمه‌های کنترلی سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive، دسته‌دنده، انتخاب حالت‌های رانندگی مختلف و تنظیم ارتفاع تعلیق مشاهده می‌شود.

پیکاپ X7شرکت BMW اعلام کرده است که قصد تولید این طرح مفهومی را ندارد و به تولید انبوه نخواهد رسید اما اگر وارد بازار رقابت شود باز هم رو در روی رقیب همیشگی خود یعنی دایملر (مرسدس بنز) قرار خواهد گرفت و با  Mercedes X-Class به رقابت خواهد پرداخت.

رقیب بی ام و X7 مرسدس بنز x-class
مرسدس بنز x-class

 

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا