مکمل بنزین
گوناگون

بهترین خودروی حال حاضر دنیا کدام است؟

زمانی که ابرخودروی جذاب و پرقدرت مک لارن 720S وارد صحنه جذاب صنعت خودرو شد، توانست با فن‌آوری مدرن، طراحی جذاب و منحصربه‌فرد و تمامی ویژگی‌های ریزودرشت دیگری که درون خود جای‌داده بود، کلاس ابرخودروها را به سطح تعریف بالاتری رسانده و حتی از خودروهای بسیار گران‌تری مانند مک لارن P1 و پورشه 918، نیز پیشی بگیرد.

اما چه دلایلی باعث شده‌اند تا بتوان این جرئت را به خود داد که نام 720S مدل 2019 را بالاتر از ابرخودروهای پورشه، فراری و دیگر شرکت‌های مطرح دنیا قرارداد.

با چرخان همراه باشید:

راحتی

بیشتر ابرخودروهایی که مدل سال 2019 روی آن‌ها خورده و در بازارهای جهانی به فروش می‌روند، به‌اندازه کافی راحت هستند که نیازهای روزمره صاحب خود را برآورده کنند. ابرخودروهایی که مالکان آن‌ها نیازی نیست نگران پدال‌های سفت کلاچ یا گاز، موتورهایی که حرارت زیادی تولید می‌کنند و یا خطر آتش‌سوزی، باشند؛ اما مک لارن، با ساخت 720S، حتی از این مرزهای سنتی نیز بالاتر رفته است. فضای داخلی کابین باوجوداینکه از بیرون کوچک به نظر می‌آید اما به‌اندازه‌ای جادار و کافی است که هرکسی با هر قد و هیکلی را در خود به‌راحتی جای دهد.

همچنین شاید تصور شود، خودرویی که قلب تپنده آن‌یک موتور باقدرت بیش از 700 اسب بخار است ممکن است کمی احساس آرامش را از سرنشینان خود بگیرد اما به لطف سیستم تعلیق و شاسی فوق پیشرفته،720S می‌تواند در هر جاده‌ای و با هر سرعتی، همان حس آرامش را به سرنشینان خود،القا کند.

فرمان پذیری دقیق

اگرچه برای شرکت‌های پیشتاز و بزرگ، ساخت یک خودرویی که فقط سریع بوده و سرعت بالایی داشته باشد کار چندان سختی نیست و در کنار آن، اگر قرار باشد این خودرو، تنها یک وسیله بی‌روح نیز باشد، کار بازهم راحت‌تر می‌شود. درواقع، بعضی از ابرخودروهای مدرن، بیشتر شبیه یک کامپیوتر و روبات بوده و نمی‌توانند حس خوب رانندگی را به راننده القا کنند؛ اما انگار مک لارن 720S که از فرمان الکترو-هیدرولیک استفاده می‌کند می‌تواند بازخورد کاملی را بین دست راننده و چرخ‌های خود ایجاد کند.

حتی هنگامی‌که راننده قصد مانور دادن و خار شدن از رانندگی باحالت یکسان را داشته باشد نیز، سیستم پیشرفته فرمان 720S، هیچ‌گاه ارتباط خود را با دستان راننده قطع نخواهد کرد.

قلب تپنده منحصربه‌فرد

هیچ ابرخودرویی نمی‌تواند ابرخودرو لقب بگیرد تا زمانی که یک قلب تپنده منحصربه‌فرد و قدرتمند، در زیر کاپوت خود نداشته باشد. مک لارن 720S نیز با موتور 4 لیتری 8 سیلندر خود که از سیستم توربو دوقلو بهره برده و می‌تواند 710 اسب بخار قدرت و 770 نیوتون متر گشتاور تولید کند، از این قانون، مستثنا نیست.

موتوری که می‌تواند این خودروی 1,360 کیلوگرمی را در مدت‌زمان تنها 2.8 ثانیه، از حالت سکون به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برساند.720S می‌تواند در زمان 7.8 ثانیه به‌سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسیده و نهایت سرعت این ابرخودروی بریتانیایی نیز 341 کیلومتر بر ساعت است.

سیستم انتقال قدرت فوق‌سریع

سیستم انتقال قدرت 7 سرعته دو کلاچه 720S، در کنار پورشه و فراری، جزء بهترین سیستم‌هایی است که در دنیا وجود دارد. تعویض دنده‌های با سرعت فوق‌العاده بالایی اتفاق افتاده و می‌تواند در کمتر از یک‌چشم به هم زدن راننده، صدای عرض موتور را جابجا کند؛ زیرا مک لارن می‌دانسته است که اگر قرار باشد خودروی 720S خود را با موتوری که چنین قدرت بالایی دارد تولید کند، بدون شک نیاز به جعبه‌دنده و انتقال قدرتی خواهد داشت که از بهترین‌های جهان باشد.

طراحی جذاب

بدون شک داشتن یک موتور فوق قدرتمند و استفاده از فن‌آوری‌های روز دنیا اگرچه می‌تواند یک خودرو را از حالت معمولی بودن به سطوح بالاتری ببرد اما این طراحی خارجی و داخل کابین است که می‌تواند همه را انگشت‌به‌دهان گذاشته و نام ابرخودرو را بر روی یک خودرو بنشاند.720S مک لارن نیز با خطوط جذاب رو بدنه، چراغ‌های جلویی بزرگ و مثلثی شکل، درب‌هایی که روبه بالا باز می‌شوند، طراحی عقبی فوق‌العاده جذاب و هماهنگی کامل بین تمامی نقاط خودرو، نه‌تنها می‌تواند صلاحیت ابرخودرو بودن را به دست آورد، بلکه همه را از طراحی خود متحیر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا