مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و ممکن است بعضی از جذاب ترین خودروهایش را توقف تولید کند!

هنگامی‌که بی ام و خودروی گرن توریسمو سری 3 خود را از خط تولید خارج و با آن خداحافظی کرد، هیچ سؤالی را نمی‌شد به‌جز اینکه آیا قرار است این خودروی جذاب دوباره به صحنه‌ی رقابت‌ها بازگردد یا خیر ،مطرح کرد.

بااین‌حال، یک گزارش جدید در خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که این شرکت باواریایی ممکن است چند مدل از خودروهای خود را که محبوبیت خاص و خوبی در بین هواداران خود در سراسر دنیادارند، دوباره به تولید برساند.

بر اساس گزارش اتوموبایل مگزین، بی ام و برنامه‌ریزی کرده است تا تعدادی از خودروهای کانورتیبل خود را که شامل سری 2، سری 8 و خودروی جذاب Z4 که خیلی وقت نیست جدیدترین نسل و مدل از آن رونمایی شده است را از خط تولید خود، خارج کند. البته قرار نیست این شرکت، یک شبه این خودروها را از خط تولید خارج و به همه شوک وارد کند، بلکه در صورت به اتمام رسیدن چرخه فعلی نسل‌های کنونی از این خودروها، عمر این کانورتیبل ها به پایان خواهد رسید.

از بین دیگر خودروهایی که ممکن است بی ام و آن‌ها را دیگر تولید نکند، خودروی سری 8 کوپه است که انتظار می‌رود مانند کانورتیبل های بالا، عمر خود را روبه پایان ببیند؛ اما در این بین، خودروی کوپه سری 8 گرن کوپه ممکن است جان سالم به درببرد.

شاید از خودتان بپرسید که علت این کار بی ام و برای حذف و توقف تولید کردن چنین خودروهای جذابی که برخی از آن‌ها مانند Z4، هواداران خاص خود را در جهان دارند چیست؟ باید گفت که برای مثال، خودروی مانند X2 این شرکت، علیرغم اینکه یک مدل محبوب در قاره سبز محسوب می‌شود، در سال گذشته میلادی، 36,484 عدد از آن به فروش رفت. اگرچه ممکن است این عدد، چندان وحشتناک به نظر نرسد اما در مقایسه با فروش 111,496 دستگاه از مدل X1 در سال 2018 در قاره اروپا، می‌توان آن را یک شکست برای بی ام و دانست.

البته اگرچه ممکن است مدل های زیادی از خودروهای این شرکت، به مرور از رده خارج شوند اما بی ام و بی‌کار ننشسته و قرار است تعدادی محصول جدید را در سبد خودروهای جذابش اضافه کند. یکی از همین خودروهای جذاب، خودروی اسپرتی است که در کلاس کراس اوور جای گرفته و قرار است با نام X8، رخ خود را به رقیبان نمایش دهد.

این کراس اوور جدید، برخلاف شاسی بلندهایی مانند X4 و X6، قرار نیست یک مدل ارتقا یافته یا با شباهت‌های بسیار به مدل X7 این شرکت باشد.X8 کراس اوور، قرار است یک خودروی منحصربه‌فرد با امکانات و فن‌آوری‌های مدرنی شود که حتی نسخه پلاگین هیبرید آن نیز عرضه خواهد شد. خودرویی که می‌تواند با کمک باتری های 60 کیلووات ساعتی و یک موتور برقی، 168 اسب بخار قدرت و 249 نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده خود منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا