مکمل بنزین
گوناگونخبر

سیتروئن C4 جدید؛ هاچبک برقی و جذاب فرانسوی

بر اساس برنامه‌ای که شرکت فرانسوی پژو-سیتروئن برای خود به‌عنوان نقشه راه در نظر گرفته است، قرار است خودروی هاچبک C4 این شرکت، به میدان‌ها رقابتی خودروها بازگردد. خودرویی که این بار قرار است بسیار بیشتر از یک مدل هاچبک کامپکت و دارای امکانات مناسبی باشد.

یکی از سخنگوهای شرکت سیتروئن گفته است که این خودروی جدید، بر اساس سیاست‌های این شرکت و طبق خودروهایی که در سال‌های اخیر توسط شرکت‌های دیگر ساخته‌شده‌اند، قرار است با قوای محرکه برقی عرضه شود. باتری‌هایی که به C4 این اجازه را می‌دهند تا پابه‌پای دیگر خودروهای برقی در کلاس خود، تاخته و چیزی ازنظر قدرت از آن‌ها کمتر نداشته باشد.

از رقیبان این خودرو که می‌توانند رقابت خوبی را در هاچبک های برقی در بازارهای جهانی، با یکدیگر داشته باشند، می‌توان به نیسان لیف و همچنین فولکس‌واگن ID.3 اشاره کرد که قرار است به‌زودی وارد میدان‌ها رقابتی شود.

همچنین، سیتروئن C4، بر روی پلتفرم متداول این شرکت بانام CMP سوار خواهد شد که این پلتفرم برای آخرین نسخه از پژو 208، اپل/واکسهال کورسا نیز استفاده‌شده بود. این در حالی است که پژو 308، از استخوان‌بندی قدیمی‌تری بانام EMP2 به‌جای CMP، بهره برده است.

همچنین برای اینکه این سیتروئن هاچبک بتواند با خودروهای دیگری که در بازارهای جهانی، فروش خوبی را نیز تجربه می‌کنند رقابت کند، از موتورهای بنزینی و دیزل نیز بهره خواهد برد. موتورهایی که C4 را قادر می‌سازند تا با فولکس‌واگن گلف، فورد فوکوس، رنو مگان، هیوندای i30 و دیگر هاچبک های معروف، رقابت خوبی را تجربه کند.

این خودرو می‌خواهد جایگزینی مناسب برای خودروهای کلاس C هاچبک جدید این شرکت بوده که با موتورهای بنزینی، دیزل و البته با موتور الکتریکی تولید و عرضه خواهد شد.

در تصاویر زیر می‌توانید نسل دوم از سیتروئن C4 را مشاهده نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا