مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی تیگوان؛ کراس اووری با تغییرات بنیادین!

برای یک شرکتی به بزرگی فولکس‌واگن آلمان، شاید دقت کردن به این نکته که این شرکت، تعدادکمی از آن شاسی بلندهای محبوب و فراگیری که بتوانند در روزگار اوج محبوبیت این کلاس خودرویی، سود خوبی نصیب شرکت کنند،دارد کمی شگفت‌انگیز به نظر برسد.

حتی تاکنون شایعه‌هایی از برنامه تولید تیگوان در کلاس کوپه نیز قبل از معرفی نسل کنونی این کراس اوور محبوب یعنی در نیمه دوم سال 2015، به گوش خورده بود؛ اما اکنون می‌توان گفت که در حال سپری کردن آخرین ماه‌های دهه دوم میلادی هستیم و هنوز خبری از یک تیگوان کوپه نشده است. طبق خبرگزاری‌ها، فولکس‌واگن به دلیل محبوبیت بیشتر کراس اوور و شاسی بلندها، قرار نیست دست به تولید یک تیگوان در کلاس کوپه زده و همین کراس اوور محبوب را ارتقا خواهد داد.

البته فولکس‌واگن قرار است در نسل بعدی تیگوان، طراحی خارجی این خودرو را از حالت جعبه مانند و یکنواخت خود، خارج کرده تا بتواند برای هر چه رقابتی‌تر شدن ظاهر و طراحی برای ماندن در بازارهای جهانی، قدم‌های محکم‌تری بر روی زمین داشته باشد. مدل جدید که قرار است نسل جدید این خودرو نیز باشد، قرار است با چهره‌ای کاملاً جدید و تهاجمی‌تر ظاهرشده تا طرفداران بیشتری در بازارهای جهانی، دست‌وپا کند.

در این تصویر می‌توانید، چهره‌ای از طرح مفهومی 2013 این شرکت بانام کراس بلو را مشاهده نمایید که شاید بتوان این طرح مفهومی و سبک و سیاق طراحی آن را در الهام گیری سومین نسل از تیگوان، محتمل دانست.

البته باوجود طراحی کاملاً جدیدی که قرار است در جدیدتری مدل و نسل از تیگوان شاهد باشیم، نمی‌توان انتظار تفاوت خیلی زیاد در قسمت عقب خودرو به دلیل ثابت ماندن فضای باری آن داشت. خودرویی که در سومین نسل خود، علاوه بر تغییرات گسترده ظاهری، می‌خواهد با چیزی حدود 25 سانتی‌متر افزایش طول را نیز تجربه کند.

همچنین اعتقاد بر این است که نسل جدید تیگوان، در سال 2022 به فروش خواهد رفت. خودرویی که بر روی پلتفرم ارتقا یافته موسوم به MQB این شرکت سوار شده و همچنین توسط قلب تپنده‌ای که برای اولین بار، آن را روی فولکس‌واگن گلف جدید، در چند ماه پیش، مشاهده کردیم، قدرت دهی خواهد شد. یک نسخه هیبرید از تیگوان جدید نیز به دلیل تب‌وتاب این روزهای صنعت خودرو برای این نوع از خودروها، دور از انتظار نبوده تا فولکس‌واگن هم بتواند یک خودروی مدرن داشته باشد و هم خود را با قوانین سخت‌گیرانه محیط زیستی درزمینهٔ خودروهای دیزل و بنزینی، تطابق بیشتری دهد.

برآورد می‌شود که نسخه‌های هیبرید و غیرهیبرید از این شاسی‌بلند، باقدرت های 170 و 250 اسب بخار، به مصاف رقیبان اروپایی و آسیایی خود بروند.

در ضمن، یک نسخه خاص از تیگوان بانام تیگوان R نیز در برنامه فولکس‌واگن قرار دارد. خودرویی که توانایی تولید 350 اسب بخار قدرت از طریق موتور کم‌حجم 2 لیتری توربوشارژ خود را داشته و می‌تواند این قدرت را از طریق سیستم دو دیفرانسیل AWD خود، به چرخ‌ها و زیر پای راننده منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا