مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس GLA 2020 چه شکلی خواهد بود؟

خانواده خودروهای کامپکت (Compact) شرکت مرسدس بنز، از زمانی که خودروهای کلاس A این کمپانی آلمانی در دهه 90 میلادی، متولد شدند، در طول این سال‌ها در حال بزرگ‌تر شدن بوده است. در همین راستا، خودروی کراس اوور GLA مرسدس که قرار است با طراحی متفاوت و تغییرات زیادی در جدیدترین نسخه خود همراه شود نیز، از این خانواده محسوب می‌شود.

خودروهای سدان و هاچبک کلاس A، خودروهای کلاس B چندمنظوره و یا همان MPV، خودروی کوپه چهار-درب CLA، شاسی‌بلند GLA و اکنون نیز خودروی هفت سرنشینه GLB، هم‌اکنون اعضای خانواده اصیل و جذاب کامپکت مرسدس بنز به شمار می‌آیند. همه‌ی این خودروها به‌جز GLA، تاکنون یا با تغییرات گسترده و زیادی در مدل‌های جدید همراه شده‌اند و یا تبدیل به یک خودروی کاملاً جدید گشته‌اند.

اما قرار نیست اوضاع به همین منوال برای GLA مانده و این خودرو، مانند برادران بزرگ‌تر و کوچک‌تر خود، دچار تغییرات نشود. به‌روزرسانی‌هایی که قرار است مرسدس، روی این شاسی‌بلند خود اعمال کند، می‌توانند GLA را در صدر شاسی‌بلند های کوچک دنیا قرار داده و آن را تبدیل به یک رقیب کاملاً جدی و مدرن برای بی ام و X1 و آئودی Q3 کرده و حتی برای رقیبان غیر هم‌وطن مانند جگوار E-Pace و ولوو XC40 سوئدی نیز یک گزینه خطرناک به‌حساب بیاید.

همچنین از قبل مشخص‌شده است که GLA، طراحی خود را از روی مدل‌های کامپکت دیگر گرفته است. شاخصه‌هایی مانند چراغ‌های جلویی باریک‌تر، کابین مدرن‌تر و با امکانات پیشرفته‌تر و همچنین فناوری‌های کلی به‌روزی که این شاسی‌بلند کوچک آلمانی را بیش‌ازپیش، یک خودروی مدرن می‌کنند.

البته اگرچه هنوز مرسدس بنز، به‌صورت رسمی از جدیدترین مدل GLA رونمایی نکرده است اما در این تصویر می‌توانیم طرحی را که توسط کلبر سیلوا از این خودروی جدید به تصویر کشیده شده است، مشاهده نماییم. بر اساس این طرح کامپیوتری، GLA شاسی‌بلند قرار است یک خودروی جذاب با زوایای تیز در طراحی بدنه و چهره‌ای نسبتاً تهاجمی باشد که چراغ‌های جلویی آن، شباهت زیادی به مدل GLE جدید این شرکت دارند.

GLA قرار است بر روی پلتفرم موسوم به MFA مرسدس سوار شده که قلب تپنده خود را از دیگر خودروای مرسدس، قرض خواهد گرفت. قدرت تولیدی توسط موتور این خودرو نیز توسط سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک (AWD) بانام 4MATIC، به زیر پای راننده منتقل خواهد شد. این شاسی‌بلند همچنین، در نسخه پایه خود، دارای یک موتور 1.3 لیتری 4 سیلندری نیز خواهد بود که توسط شرکت دایملر و با همکاری شرکت رنو-نیسان-میتسوبیشی توسعه و ارتقا پیداکرده است.

یک نسخه بالاتر از آن، یک موتور بنزینی 2 لیتری، همراه GLA250 خواهد شد و این در حالی است که یک قلب تپنده 1.5 لیتری دیزل که با همکاری شرکت رنو، توسعه پیداکرده است، راه خود را به زیر کاپوت نسخه پایه از GLA دیزل، پیدا خواهد کرد.

همچنین یک AMG GLA 35 و GLA 45 نیز ب عنوان برگ‌های بازی دیگری برای مرسدس بنز وجود خواهند داشت که با تقلید کردن از مدل‌های A35 و A45، می‌توانند قدرتی بیش از 400 اسب بخار را به راننده و سرنشینان خود هدیه دهند.

مرسدس بنز قرار است مدل کاملاً جدید و ارتقا یافته GLA شاسی‌بلند را در ماه سپتامبر 2019 یعنی حدود یک ماه دیگر در موتورشو فرانکفورت آلمان به نمایش رسمی درآورد. خودرویی که فروش آن نیز تا اواخر همین سال جاری میلادی، شروع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا