مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی فورد F-150 2021؛ این هیولای آمریکایی!

شاید تاکنون نام وانت‌های غول‌پیکر و عضلانی آمریکایی مانند شورلت سیلورادو، فورد 150 و وانت‌های شرکت جی‌ام سی به گوشتان خورده باشد. پیکاپ های بزرگی که هم موتورهای حجیم و پرقدرتی دارند و هم با امکانات بسیار مناسبی برای مشتریان همراه می‌شوند.

شرکت فورد نیز برای هر چه قدرتمندتر ماندن در این رقابت سخت کلاس پیکاپ، در حال ارتقا و به‌روزرسانی وانت موسوم به F-150 خود بوده تا بتواند برای رقیبان هم‌وطن و جهانی خود، حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد.

اگرچه بر اساس این تصاویر جاسوسی، فورد تمامی خودرو را با پوششی مشکی‌رنگ پوشاند است اما هنوز هم می‌توان بر اساس قسمت‌های غیر پوشیده شده، جزئیات بسیار کمی را از این وانت غول‌پیکر مشاهده کید. جزئیاتی مانند طراحی جدید در قسمت جلوی خودرو، چراغ‌های جلویی کاملاً جدید و به‌روزرسانی شده، جلوپنجره و همچنین گلگیرهایی که برای ایجاد تغییرات حداکثری، با تغییرات زیادی همراه شده‌اند.

البته هنوز و بر اساس تنها همین تصاویر جاسوسی، خیلی زود است که تغییرات اعمال‌شده توسط فورد روی این پیکاپ را بررسی کرد اما چیزی که کاملاً واضح است این است که خودروساز آمریکایی قرار نیست در جدیدترین نسل از F-150 خود، کتاب قوانین طراحی این خودروی خود را تغییر کلی بدهد.

این بدان معناست که شاکله الی خودرو و استخوان‌بندی همان نسل فعلی F-150، الهام‌بخش نسل جدید خود بوده و فقط تغییرات ظاهری و داخل کابین بوده که قرار است نام تغییر نسل را در این پیکاپ آمریکایی، زنده کند.

در قسمت داخلی، فورد برای هرچه مدرن‌تر شدن و هماهنگی با طراحی و فن‌آوری‌های روز دنیا، این خودرو را با تغییراتی هم در کیفیت مواد استفاده‌شده درون کابین و هم گجت های موردنیاز راننده و سرنشینان، همراه کرده است. تغییراتی مانند یک صفحه‌نمایش بزرگ که با صدها قابلیت مختلف و جذاب خود، می‌تواند به‌راحتی رضایت سرنشینان داخل خودرو را به دست آورد. همچنین یک سیستم نیمه خودران نیز برای کمک به راننده، در جدیدترین نسل از F-150 در نظر گرفته‌شده است.

در کنار تغییرات بزرگ در قسمت طراحی خارجی و داخل کابین، فورد برای قلب تپنده این خودرو نیز خواب‌های خوبی دیده است. به‌طوری‌که حتی فورد قبلاً اعلام کرده بود که نسخه‌های هیبرید و تمام الکتریکی از F-150 نسل جدید در کنار مدل سنتی ICE، برای مشتریان این شرکت، قابل سفارش خواهد بود. انتظار می‌رود که طبق عرف، تولید و فروش نسخه برقی از این خودرو، دیرتر از نسخه‌های دیگر تولیدشده و به دست مشتریان برسد.

صحبت از قلب تپنده برای خودروهای فورد شد و این شرکت نیز از قبل اعلام کرده بود که یک نسخه پلاگین هیبرید باقدرت 444 اسب بخار برای خودروی اکسپلورر که از ترکیب یک موتور 3 لیتری اکوبوست با یک موتور 100 اسب بخار برقی تشکیل‌شده، قابل سفارش خواهد بود. موتوری که قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده 10 سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل کرده و به‌احتمال‌زیاد، این نسخه هیبرید همان موتوری خواهد بود که فورد قرار است در جدیدترین نسل از F-150 نیز استفاده کند.

انتظار می‌رود که فورد F-150 جدید در سال آینده میلادی و به‌عنوان مدل 2021، رونمایی رسمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا