مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

جک تی8 (JAC T8) کرمان موتور؛ سبک جدید پیکاپ‌های با کیفیت + تصاویر

خودروسازی کشورمان در سال‌های اخیر پیشرفت چندانی را تجربه نکرده ولی با این وجود اندک خودروهای با کیفیتی وارد کشورمان شده است. در این بین نقش بعضی از شرکت‌های خودروساز بیش از دیگران بوده و عملا توانسته‌اند فعالیت قابل توجهی داشته باشند. کرمان موتور در همین راستا و با وجود تحریم‌های موجود، در حال تست و بررسی جک تی8 (JAC T8) بوده و شنیده‌ها حاکی از ورود قریب الوقوع این خودرو به چرخه صنعت خودروسازی کشورمان است.

به گزارش چرخان، شرکت خودروسازی کرمان موتور که از جمله خودروسازان به نام کشورمان در زمینه واردات خودروهای با کیفیت و تولید خودروهای ارزان قیمت محسوب می‌شود، در حال تست و بررسی خودروی جدیدی است که طبق شنیده‌ها در صورت عدم وجود مشکل، به چرخه تولید خود اضافه خواهد کرد و نسل جدیدی از خودروهای این چنینی را به بازار کشورمان عرضه می‌کند.

هیوندای النترا 2018این پیکاپ جدید کرمان موتور فراغ از ویژگی‌های فنی، از ظاهر بسیار جذابی برخوردار بوده و قطعا مورد توجه اهالی بازار قرار خواهد گرفت و احتمالا بتواند سلیقه ایرانی‌ها را نسبت به خودروهای این چنینی تغییر دهد. متعلق بودن این خودرو به برند شناخته جک از جمله ویژگی‌های جذاب آن بوده و با توجه به کیفیت خوب محصولات دیگر این برند، همانند جک اس3، جک اس5 و … عملا موفقیت این خودرو نیز تا حدود زیادی تامین خواهد بود.

جلو پنجره کرومی با خط‌های افقی در جلوی این خودرو باعث شده تا ظاهر خوبی برای این خودرو ایجاد شود. از کاپوت تا سپر جدید این خودرو و ویژگی‌های ظاهری دیگری که هر کدام از آنها به تنهایی باعث جذابیت بسیاری از خودروهای چینی فعلی بازار محسوب می‌شوند و صد البته که حضورشان در جک تی8 (JAC T8) یک نقطه قوت بزرگ محسوب می‌گردد.

کرمان موتور هیوندای هیوندای النترا کرمان موتوراز دیگر مزیت‌ها و مواردی که می‌توان در جک تی8 (JAC T8) گفت این است که علاقه‌مندان به آفرود به خوبی می‌توانند روی این خودرو حساب باز کنند و برای تفریحاتشان از این خودرو بهره ببرند.  در ادامه ویژگی‌های جذاب این خودرو را به صورت دقیق‌تر بررسی می‌کنیم:

پيكاپ جک T8 به واسطه طراحی عضلانی چشمگير و مشابه با برندهای مطرح توليد كننده اين نوع خودروها كه جاي خالی آن مدت‌ها در بازار كشورمان از نظر علاقه مندان اين نوع خودروها حس می‌گرديد و همچنين قابليت‌های فنی قابل قبول آن، در شرايط حال حاضر بازار و عدم امكان دستيابي اقشار وسيع درآمدی به خودروهايی با كاربری و طراحی قابل قبول مانند هايلوكس، مي‌تواند به عنوان يک پديده جديد در اين بخش از بازار ، خلا موجود را پر كرده و به نياز مشتريان به خوبی پاسخ دهد.

جک تی8طراحی ظاهری

در طراحی ظاهری اين خودرو المان‌هايی وجود دارد كه بر جذابيت بصری اين خودرو افزوده است. جلو پنجره كرومی با خطوط افقی كه دارای طراحی جديدی است در كنار خطوط روي كاپوت، سپر جديد و گرافيک چراغ‌های جلو، ظاهری خشن و عضلانی به اين خودرو بخشيده است. همچنين لوگوی اين شركت با طراحی خاص آن برای خودروهای پيكاپ، بر روی جلوپنجره اين خودرو نقش بسته است.  خطوط روی درب‌ها و همچنين فلاپ‌های روی گلگير، رينگ‌های دو رنگ آلومينيومی و ركاب زير درب‌ها، ظاهر زيبايی را در نمای جانبی براي اين خودرو پديد آورده است.

بررسی ابعادی

اين پيكاپ دو كابين، از نظر ابعادی داراي طول، عرض و ارتفاع به ترتيب 5325، 1880 و 1830 ميليمتری بوده و فاصله محوری 3090 ميليمتری آن، نويد فضای كابين بسيار مناسبی را هم در رديف جلو و هم در رديف عقب می‌دهد. همچنين ابعاد اتاق بار اين خودرو دارای فضای نسبتا مناسبي است و به لطف محور عقب قدرتمند آن در كنار مشخصات فنی مناسب، توان حمل بار به ميزان 900 كيلوگرم به صورت استاندارد را دارد كه براي انواع مصارف شهری و بين شهری مناسب است.

جک تی8ویژگی‌هایی جذاب برای آفرود ایرانی‌ها!

موضوع آفرود كه اين روزها در كشور علاقه‌مندان زيادی را به خود جذب كرده است يكي از مهم‌ترين مقوله‌هايی است كه خودروهای پيكاپ را در اين حوزه به چالش كشيده است. پيكاپ جک T8 با توجه به ويژگي‌هايي كه دارد می‌تواند گزينه جذابی برای علاقه‌مندان به آفرود نيز باشد.

در زمينه آفرود پارامترهای خاصی اهميت دارند كه اين خودرو اين پارامترها را به خوبی برآورده كرده و به مشتريان ارائه می‌دهد. اين خودرو دارای زاويه حمله 30 درجه‌ای،‌زاويه فرار 22 درجه‌ای ، قابليت پيمايش شيب 30درصدی و حداقل فاصله 210 ميليمتری از سطح زمين است. همچنين مبحث مهم ديگری كه در پيمايش مسيرهای آفرودی وجود دارد زاويه شكست است كه با افزايش فاصله محوری در خودرو اين زاويه كاهش مي‌يابد و عبور از برخي مسيرهای آفرودی را براي خودروهايی با زاويه شكست كم با چالش روبرو مي‌سازد اما اين خودرو با توجه به دارا بودن فاصله محوری مناسب، از زاويه شكست مناسبی برخوردار بوده و اين نياز را نيز به خوبی پاسخ داده است.

اين خودرو از سيستم انتقال قدرت 4*4 بهره می‌برد كه محور عقب آن دارای قفل ديفرانسيل برقی است، كه اين مورد يكی از مزيت‌های مهم در خودروهای 4*4  و آفرودی محسوب می‌شود. همچنين سيستم ضرايب كمكی در اين خودرو به وسيله چرخاندن اهرم مربوطه به صورت الكترونيكی درگير شده تا بتواند در شرايط بحراني راننده را ياری نموده و خودرو را از هر مسيری با سربلندی عبور دهد. علاوه بر اين، نسبت 4.1:1 ديفرانسيل عقب اين خودرو انعطاف پذيری قابل قبولی را براي پيمايش در انواع مسيرها و شرايط و همچنين حمل بار و يدک، فراهم آورده است.

کرمان موتورویژگی‌های فنی

پيكاپ جک T8 از يك پيشرانه بنزينی 4 سيلندر خطی 2 ليتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد كه توان توليد بيشينه قدرت 188 اسب بخار در دور موتور 5000 دور بر دقيقه و بيشينه گشتاور 290 نيوتن متر در دورهای 1800 تا 4000 دور بر دقيقه را دارد. با توجه به اينكه برای خودروهای آفرودی در اختيار بودن بيشينه گشتاور در دورهای پايين موتور از اهميت بسياري برخوردار است، لذا سازندگان اين خودرو به اين مهم نيز توجه داشته و بيشينه گشتاور پيشرانه را از دورهای پايين‌تری در اختيار راننده قرار می‌دهد، كه به عنوان يكی از مزايای مهم اين خودرو به شمار می‌رود.

وظيفه انتقال قدرت توليدی پيشرانه به چرخ‌ها را يک جعبه دنده 6 سرعته دستی به عهده دارد كه قدرت را به هر چهار چرخ خودرو ارسال می‌كند. سيستم تعليق به كار رفته در اين خودرو از نوع مستقل جناغی دوبل در جلو و سيستم غير مستقل فنرهای تخت (سيستم تعليق رايج در پيكاپ‌ها) در عقب، است. شايان ذكر است كه هر چهار چرخ اين خودرو مجهز به ترمزهای ديسكی بوده كه به خوبی توان متوقف سازی اين خودرو را دارند. 

از ديگر ويژگي‌های اين خودرو می‌توان به رينگ 18 اينچی آلومينيومی، طيف وسيعی از سيستم‌های ايمنی، مخزن سوخت 76 ليتری و استاندارد آلايندگی يورو 5 اشاره نمود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا