مکمل بنزین
خبر

بوگاتی شاسی بلند؛ شایعه یا واقعیت؟

بوگاتی، یکی از برترین شرکت‌های خودروسازی در دنیا است که در زمینهٔ ابرخودروهای قدرتمند و پرسرعتی که همه را انگشت‌به‌دهان بگذارد، یک استاد به‌تمام‌معنا است. شرکتی که به‌تازگی و با معرفی خودروی جدید موسوم به Centodieci(سنتودیچی) خود، خط تولیدش را گسترش داده است.

اما در این‌ بین و باوجود مخالفان و موافقان وجود داشتن یک شاسی‌بلند بوگاتی، بتوان جای خالی چنین خودروی جذابی را در بین خط تولید این شرکت فرانسوی احساس کرد. شاسی‌بلندی که مانند شاسی بلندهای دیگر نبوده و هم به خاطر برند نام‌آشنا و هم به خاطر برقی بودن، می‌تواند یکی از خاص‌ترین‌های این کلاس در جهان شود.

یک بوگاتی شاسی‌بلند برقی؟

حتی پس‌ از اینکه شرکت‌های مطرحی مانند لامبورگینی، بنتلی و رولزرویس، پس از سال‌ها تولید سوپر اسپرت، به سمت کلاس شاسی‌بلند و به سبب محبوبیت روزافزون این کلاس خودرویی در جهان رفتند، شرکتی مانند فراری که این‌همه بر روی تولید نکردن یک شاسی‌بلند تأکید می‌کرد نیز خود را هم‌اکنون، در مسیر تولید یک چنین خودرویی می‌بیند.

بر اساس گزارش‌ها، شرکت فرانسوی بوگاتی، در حال حاضر مشغول کار برروی یک خودروی شاسی‌بلند بوده تا بتواند خود را در باشگاه برترین تولیدکنندگان شاسی‌بلند جهان ببیند. این شاسی‌بلند برقی بوگاتی، می‌تواند حرف‌های اوایل سال 2019 مدیرعامل این شرکت آقای استفان  وینکلمن را کاملاً نقض کند. او گفته بود که تولید یک شاسی‌بلند نه در برنامه این شرکت بوده و نه هیچ هماهنگی با تاریخ شرکت بوگاتی و ابرخودروهای منحصربه‌فرد آن دارد.

واضح است که به دلایل مشخص و نامشخصی، ممکن است نظرات حتی مدیرعامل شرکتی مانند بوگاتی نیز پس از چند ماه تغییریافته و این شرکت، استراتژی جدیدی را برای خود پایه‌ریزی کند. البته ممکن است هنوز هم وینکلمن نظر خود را در مورد تولید نکردن یک بوگاتی شاسی‌بلند داشته باشد اما فشارهای شرکت مالک بوگاتی یعنی فولکس‌واگن، برای کسب سود بیشتر در بازار محبوب شاسی بلندها، بوگاتی را مجبور به تولید چنین کلاس خودرویی بکند.

پس تا اینجای کار می‌توان متوجه شد که بوگاتی، در تولید شاسی‌بلند برقی خود تنها نبوده و می‌تواند روی کمک شرکت‌های دیگری مانند فولکس‌واگن نیز حساب باز کند. حتی ممکن است بوگاتی، برای شاسی‌بلند خود از یک پلتفرم کاملاً جدید استفاده کرده و یا از پلتفرم‌های مشترک بین پورشه و لامبورگینی نیز بهره ببرد.

حتی ممکن است علاوه بر کمک‌هایی که شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن،لامبورگینی و پورشه به بوگاتی در مسیر ساخت این شاسی‌بلند می‌کنند، کمک‌های خارجی از شرکت‌های تحقیق و توسعه‌ای مانند EDGA و خودروساز اهل کرواسی یعنی ریماک که مسئول ساخت دو مدل از بهترین ابرخودروهای دنیا که موسوم به طرح مفهومی C-One و C-Two هستند نیز می‌تواند در هرچه خاص‌تر شدن یک بوگاتی شاسی‌بلند، کمک کنند.

طرح مفهمی ریماک

شراکت دو خودروساز بزرگ و پیشتازی مانند بوگاتی و ریماک، می‌تواند هسته صنعت خودروسازی جهان را ذوب کرده و آن را در مسیر تازه‌ای قرار دهد. دو شرکتی که توانسته‌اند خودروها و طرح‌های مفهومی را به تولید برسانند که برای حتی شرکت‌های بزرگ دنیا، یک آرزو و خیال‌پردازی محسوب می‌شود.

حرف نهایی

واضح است که باوجود گزارش‌های فراوان و نظرات متفاوت، هنوز نمی‌توان به‌طورقطع، حرف از تولید نهایی یک شاسی‌بلند بوگاتی به میان آورد. زیرا خود این شرکت، هنوز به‌صورت رسمی خبری را مبنی بر تولید چنین کلاس خودرویی منتشر نکرده است. اما اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیافتد، بوگاتی تنها 600 دستگاه از آن را به تولید رسانده و برچسب قیمتی 850,000 تا 1 میلیون دلاری را برای آن در نظر خواهد گرفت. پس باید منتظر ماند و دید که بوگاتی چگونه استراتژی جدید خود را ترسیم می‌کند.

در زیر می توانید مشخصات فنی ریماک C-Two را مشاهده نمایید:

قدرت 1,914 اسب بخار
گشتاور 2,300 نیوتون متر
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 1.95 ثانیه
سرعت نهایی 412 کیلومتر بر ساعت
مسافت حرکتی 550 کیلومتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا