مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

خودروهای اربابان ثروتمند جرم و جنایت دنیا چه بوده است؟

کسانی که در سطح دنیا،تاکنون با عنوان مجرم شناخته‌شده‌اند و برای خود امپراتوری‌های بزرگی را برپا کرده‌اند،هر یک علایق خاص خود در خرج کردن پول‌هایشان و به روش‌های مختلفی داشته‌اند.خرید خانه‌های لوکس و سوپراسپرت های گران‌قیمت و حتی داشتن کلکسیونی از این خودروها،پیش‌پاافتاده‌ترین این خرج‌ها محسوب می‌شوند.

اما آنچه برای ما در این مطلب اهمیت دارد، خودروهای جذابی است که توسط این اربابان قانون‌شکن و مجرم دنیا، استفاده‌شده است. با چرخان همراه باشید:

پابلو اسکوبار

غیرممکن است که حرف از دنیای جرم و جنایت در سطح بین‌المللی زد اما نام پابلو اسکوبار و خودروهای لوکسی که او داشت را به میان آورد. در بین خودروهای او، یک مرسدس S600 مدل سال 1972 پولمان، یک مرسدس 190SL رودستر، کادیلاک V8 سدان مدل 1928، دیسوتو DeSoto) 1946)، پورشه 935V، پورشه 911 RSR مدل 1974 ویکی از نادرترین پورشه‌های جهان یعنی پورشه 356 مدل 1964 به چشم می‌خوردند.

پابلو اسکوبار قبل از اینکه بخواهد امپراتوری عظیم خود را درزمینهٔ کوکائین به وجود آورد، عاشق خودروهای مسابقه‌ای و شرکت در چنین مسابقاتی بود. حتی یک‌بار نیز با راننده حرفه‌ای مسابقه اهل کلمبیا، ریکاردو لوندونیو، مسابقه‌ای ترتیب داد که لوندونیو توانست با اختلاف 8 ثانیه‌ای اسکوبار را شکست دهد. ازآن‌پس اسکوبار همیشه این مسابقه را مایه افتخاری برای خودش می‌دانست.

ال (El) چاپو

یکی از کسانی که پس از اسکوبار توانست جانشین او درزمینهٔ مواد مخدر شده و برای خودش ثروت عظیمی را از این راه به دست آورد، ال چاپو است. شخصی که او هم مانند اسکوبار، خودروهای خارق‌العاده و گرانی را داشته و برای خود یک کلکسیونر خودرویی به‌تمام‌معنا بوده است.

خودروهایی مانند دوج چارجر، یک مرسدس بنز SLR مک لارن بازبینی‌شده، نیسان GT-R، دوج وایپر، دو وانت نظامی برند رم (Ram) آمریکایی و 4 جیپ چروکی نظامی، همه و همه کلکسیون طلایی و گران‌قیمت ال چاپو را تشکیل می‌دادند.

تئودورو اوبیانگ نگوما باسوگو

این شخص نه‌تنها لقب اسپانیایی «اِل خِفه» به معنای رئیس را به خود داده است بلکه در حال حاضر و پس از کودتای خونین علیه عمویش و سرنگون کردن قدرت او، رئیس‌جمهور گینه استوایی شده است. او حتی کنترل کامل تمامی ثروت ملی این کشور را نیز در کنترل کامل خود گرفته تا به قول خودش، از فساد جلوگیری کند.

او به‌سرعت، نیم میلیارد دلار از سرمایه ملی این کشور را به شصت حساب بانکی که توسط خود او و خانواده‌اش اداره می‌شوند، واریز کرد. در حال حاضر، باسوگو، تحت پیگرد توسط چندین کشور ازجمله ایالات‌متحده است. دراین‌بین، یکی از خریدهایی که او با این پول‌های زیاد انجام داده، خرید سوپراسپرت‌های عجیب‌وغریب و گران‌قیمت بوده است.

11 دستگاه از آن خودروها، توسط دولت‌های اروپا از پسر او توقیف‌شده و به حراج گذاشته‌شده‌اند. یازده خودرویی که یکی از آن‌ها، خودروی جذاب و گران لامبورگینی وننو بوده است.

آل کاپونه

زمانی که مشهورترین گانگستر در طول تاریخ یعنی آل «اسکار فیس یا صورت زخمی» کاپونه، در دهه 20 میلادی، خود را در رأس چنین تشکیلات گانگستری بزرگی در شیکاگو آمریکا می‌دید، پس از چندین تلاش برای سوءقصد به جانش، نیاز دید تا محافظان شخصی خود را ارتقا و افزایش دهد. در بین این ترقی‌های امنیتی، می‌توان دو خودروی کادیلاک زرهی را نیز مشاهده کرد.

این کادیلاک‌ها، نه‌تنها خودروهای زرهی بودند بلکه در زیر کاپوتشان، موتور حجیم و قدرتمند V8 نصب بوده و روی سقف آن‌ها نیز آژیرهای استاندارد پلیس با نورهای مخصوصی که می‌توان در خودروهای پلیس مشاهده کرد، نهفته بود.

ریچارد کارتر

در دهه 80 و 90 میلادی، یعنی هنگامی‌که در کشور آمریکا و به‌خصوص دیترویت این کشور، ازآنجایی‌که افراد زیادی به دنبال، مصرف مواد مخدر، کوکائین و مواد مخدر این‌چنینی بودند شخصی به نام ریچارد کارتر سعی کرد تا خود را پادشاه بلامنازع این عرصه معرفی کند. البته کارتر به‌واسطه شغلش نبوده که اسمی برای خود دست‌وپا کرده است بلکه به‌واسطه سبک زندگی او، کلکسیون خودروهایش و علاقه او به یک برند خاص نیز در مشهور شدن او تأثیر داشته‌اند.

برند موردعلاقه او مازراتی بوده که حتی در زمان خود، او را مازراتی ریک نیز صدا می‌زده‌اند؛ اما ازآنجایی‌که تصویری مربوط به خودروهای کلکسیون او پیدا نشده است پس شما می‌توانید تصویر یک مازراتی شامال 1992 را در زیر مشاهده نمایید.

لوییس هرناندو گومز بوستامنته

داستان این شخص از جایی آغاز می‌شود که او قبل از رسیدن به شهرت به‌عنوان یک مجرم، در یک پمپ‌بنزین کار می‌کرده است. زمانی که بوستامنته دستگیر شد، او صاحب 100 میلیون دلار ثروت بوده که شامل 68 مزرعه، دوجین دفتر اداره‌ای و حدود 20 پارکینگ خودرو بوده‌اند. یکی از خودروهایی که از او توقیف‌شده است، فراری 348 TS بوده که اداره ملی مبارزه با مواد مخدر کلمبیا، به‌جای به حراج گذاشتن، از آن به‌عنوان یک خودروی پلیس استفاده کرد.

الکساندر سورین

پس از دستگیر شدن سورین در اسپانیا و فرستاده شدن او به فرانسه، این قاچاقچی مواد مخدر، تعدادی سوپر اسپرت و خودروهای لوکسی داشته که در کشورهای سوئیس و بریتانیا، توقیف‌شده بودند. او یکی از عاشقان برند ایتالیایی فراری بوده و حتی در فوروم های اینترنتی مرسدس، فراری و دیگر شرکت‌ها، بحث و گفتگو می‌کرده است.

دو مدل از خودروهای موردعلاقه این فرد،SLR رودستر و فراری انزو بوده که حتی ممکن است او، دو نمونه از فراری انزو را صاحب بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا