مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند مازراتی رونمایی شد!

پس از پورشه، جگوار و بنتلی نوبت به مازراتی رسید تا بخش بسیار رقابتی و سودآور شاسی‌بلند‌ها را هدف قرار دهد. این کمپانی ایتالیایی با جدیدترین اتومبیل خود یعنی لوانته پا به ژنو گذاشته است. خودرویی که پیش‌تر تصاویر رسمی آن توسط مازراتی نشر یافته بود.

مازراتی لوانته
مازراتی با تولید لوانته قصد دارد در چند سال آینده سهم خود را در بازار‌های آمریکای شمالی و چین که هم‌اکنون در تسخیر خودرو‌هایی نظیر پورشه کاین، ب‌ام‌و X5 و X6 و نیز سری GLE مرسدس بنز است افزایش دهد.
اولین شاسی‌بلند تولید‌کننده مطرح ایتالیایی برپایه پلتفرم مشترک گیبلی و کواتپورته تولید شده است. مازراتی اعلام کرده این پلت‌فرم برای یک شاسی‌بلند ایده‌آل بوده و قادر خواهد بود نسبت وزن ۵۰-۵۰ را برای این خودرو فراهم آورد.

مازراتی لوانته
لوانته با پیشرانه‌های ۳ لیتری توربو شارژ دوقلو V6 بنزینی با قدرت ۳۴۵ و ۴۲۴ اسب‌بخار و یک پیشرانه ۳ لیتری توربو‌شارژ دوقلو V6 دیزلی با قدرت ۲۷۱ اسب‌بخار در بازار عرضه خواهد شد.
کلیه ‌‌پیشرانه‌ها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF جفت شده و مجهز به سیستم محدود کننده دیفرانسیل، سیستم انتقال قدرت چهارچرخ اختصاصی مازراتی موسوم به Q4 و سیستم یکپارچه استارت/استاپ است.

مازراتی لوانته
چابک‌ترین نسخه بنزینی خودروی مذکور قادر خواهد بود تنها طی مدت زمان ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نیز تا حداکثر سرعت ۲۶۴ کیلومتر بر ساعت می‌توان بر روی آن حساب باز کرد.
از خصائص جالبه این خودرو می‌توان به قابلیت تنظیم ارتفاع پنج‌ حالته اشاره نمود که یک حالت نیز برای پارک کردن خودرو اختصاص یافته است.
مازراتی لوانته

این لوکس ایتالیایی با طیف وسیعی از سیستم‌های کمک راننده نظیر کروز کنترل تطبیقی, هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار، هشدار خروج از لاین، هشدار نقاط کور و دوربین فراگیر ارائه می‌شود. به‌علاوه پکیج لوکس و اسپورت به همراه ویژگی‌های خاص و فنی‌تر نیز قابل انتخاب خواهد بود.

حامد دانشمند

مهندس IT، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو و فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا