مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراحی جذاب بی‌ام‌و M4 2021 چه شکلی خواهد بود؟

در موتورشو فرانکفورت 2019 آلمان، شرکت باواریایی بی ام او با پیش‌نمایشی از طرح مفهومی جدید و جذاب موسوم به Concept 4 خود، نه‌تنها جهت آینده طراحی خود را به نمایش گذاشت بلکه نشان داد که نسل بعدی سری 4،M3 و M4 قرار است با جلوپنجره‌ای کاملاً متفاوت ولی با همان امضای اختصاصی این شرکت همراه شوند.

بر اساس گفته‌های بی ام و، بیشتر مشتریان این شرکت خواستار این هستند که خودروهای جدیدشان که قرار است با برند بی ام و خریداری کنند، دارای طراحی برجسته‌تر و جلوپنجره‌ای جسورانه‌تر درست مانند همین طرح مفهومی جذاب باشد.

مدل‌های M3 و M4، زودتر از سال 2020 رونمایی نخواهند شد. اما یک هنرمند طراح بانام آندری آوارواری (Andrei Avarvarii) بر اساس طرح مفهومی جدید این شرکت آلمانی و همچنین تصاویر جاسوسی که از نمونه اولیه M4 تاکنون درز پیداکرده است، این طرح را به از مدل 2020 خودروی M4 به تصویر کشیده است.

درست مانند همان طرح مفهومی به نمایش درآمده در فرانکفورت، این بی ام و M4 طراحی‌شده با کامپیوتر نیز دارای جلوپنجره کلیه‌ای شکل بزرگی بوده که ظاهر طراحی قسمت جلویی آن را بسیار متفاوت از نمونه‌های فعلی این مدل قرار می‌دهد. طراحی که هم چهره‌ای جسورانه‌تر و هم تهاجمی‌تری را به M4 جدید بخشیده است.

قلب تپنده‌ای که قرار است مسئولیت قدرت رسانی به این خودروی مدل جدید را بر عهده داشته باشد، یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر تخت است که با توربو دوقلو خود در خودروهایی مانند X3 M و همچنین X4 M شاسی‌بلند نیز در نسخه‌های متفاوت در دسترس است.

تاکنون و بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده، متوجه شده‌ایم که مدل‌های M3 و M4 جدید، دارای قدرت 473 اسب بخار خواهند بود که تنها در نسخه‌های چرخ عقب محرک (RWD) عرضه خواهند شد. نسخه‌های برتر و نهایی این مدل‌ها نیز باقدرت 503 اسب بخار عرضه خواهند شد که هم در نسخه‌های چهارچرخ محرک (AWD) موجود خواهند بود و هم می‌توانند درست مانند مدل M5، به حالت چرخ عقب محرک نیز تغییر وضعیت پیدا کنند.

همچنین گفته‌شده که هر دو مدل M3 و M4 در اواسط سال 2020 رونمایی رسمی شده تا بی ام و بتواند آن‌ها را به‌عنوان مدل‌های 2021 پس از رونمایی، به فروش نهایی برساند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا