مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو تیزر جدیدی از اولین شاسی بلند برقی خود منتشر کرد

درست قبل از رونمایی رسمی تا چند هفته دیگر، شرکت سوئدی ولوو تیزر جدیدی را از خودروی برقی XC40 خود رونمایی کرده که در آن جزئیات جدیدی از اولین خودروی برقی ولوو به نمایش درآمده است.

این کراس اوور برقی دوست دار محیط‌زیست برای اولین بار در سال 2016 و تحت عنوان طرح مفهومی بانام 40.1 رونمایی شده بود؛ اما اکنون ولوو قرار است نسخه نهایی و تولیدی از این خودرو را رونمایی کرده که از نظر طراحی و سبک و سیاق ظاهر، می‌توان گفت نسبتاً با نمونه بنزینی XC40 این شرکت که در حال حاضر تولید می‌شود، متفاوت است.

حذف موتور احتراق داخلی در این شاسی‌بلند به این معناست که این خودروی برقی جدید نیازی به یک جلوپنجره بزرگ نداشته تا قطعات داخل موتور را از دمای بالا حفظ کرده و جریان هوا را داخل آن‌ها منتقل کند. به همین دلیل، ولوو نیز در این تازه‌وارد برقی، به‌جای جلوپنجره معمول خود از یک پوششی استفاده کرده که هم‌رنگ دیگر نقاط بدنه بوده و می‌تواند چهره همگام‌تری را به خودرو ببخشد.

همچنین روی این صفحه جدید قرارگرفته به‌جای جلوپنجره، سیستم پیشرفته کمک‌راننده‌ای (ADAS) نصب‌شده است تا با کمک حسگرهای متفاوت خود، بتواند این شاسی‌بلند برقی را یکی از ایمن‌ترین خودروهای این شرکت و شاید هم در جهان قرار دهد.

همچنین جدای از بحث طراحی و دیگر قسمت‌های مربوط به حذف موتور بنزینی، قرار گرفتن بسته باتری در این خودرو به مهندسان و طراحان ولوو اجازه داده است تا در کنار افزایش دادن فضای قسمت جلویی کابین، بتوانند یک فضای بار در قسمت زیر کاپوت به‌اندازه 30 لیتر را نیز در کنار صندوق‌عقب، برای سرنشینان ایجاد کنند. فضایی که اگرچه خیلی بزرگ نیست اما به‌اندازه‌ای جا دارد که بتواند وسایل کوچکی را درون آن جای داد تا در مواقع موردنیاز، لازم نباشد از صندوق‌عقب خودرو استفاده کرد.

خریداران این خودرو همچنین می‌توانند از بین هشت رنگ متفاوت XC40 برقی یکی را انتخاب کنند. رنگ‌هایی که هر یک از آن‌ها می‌توانند با یک سقف مشکی‌رنگ همراه شده تا حالت تضاد رنگی را به‌خوبی در این خودرو ایجاد کنند.

در مقایسه با XC40 بنزینی، نمونه برقی تازه‌وارد این خودرو دارای دو نمونه 19 و 20 اینچی از رینگ‌ها بوده که با طراحی خاص خود، چهره جذابی به خودرو بخشیده‌اند.

بر اساس معماری معمول کامپکت (CMA) شرکت ولوو، خودروی کاملاً الکتریکی XC40 درست مانند برادر بنزینی خود یک خودروی جادار و بزرگ بوده و بسته باتری مربوط به موتوربرقی آن نیز در زیر خودرو نصب‌شده است. خودرویی که قرار است تا اواخر مهرماه، به‌صورت رسمی رونمایی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا