مکمل بنزین
خبرداخلی

توقف تولید خودروهای غیر استاندارد از دوشنبه آینده!

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران طبق صحبت هایی اعلام نمود با بروزرسانی‌های انجام گرفته در استانداردهای 85 گانه، به زودی این طرح اجرایی خواهد شد و دیگر این سازمان از حق مردم نخواهد گذشت و خودروهایی غیر استاندارد تولیدشان به اتمام خواهد رسید.

این سازمان بروزرسانی‌هایی را در استانداردهای 85 ترتیب داده هر چند اتفاقی خاصی در این استانداردها رخ نداده و فقط در اجرای فرآیندها تغییراتی رخ داده است که می‌تواند شرایط تولید برخی خودروها را تغییر دهد.

وی درباره تغییر فرایندها گفت: در اسفند سال 97 در جلسه شورای‌عالی استاندارد مقرر شده بود که گزارش‌های وزارت صمت و خودروسازها درباره خودروهای غیراستاندارد را بگیریم و جمع‌بندی کنیم تا امسال در شورای‌عالی استاندارد بررسی و جمع‌بندی شود.

پیروزبخت گفت: جلسه هفته آینده (22 مهر 98) شورای‌عالی استاندارد با حضور مسئولان وزارت صمت و انجمن خودروسازان تشکیل می‌شود و چنانچه خودرویی نتواند استانداردهای 85گانه صنعت خودرو را پاس کند در ادامه تولید آن بازنگری خواهد شد و تولید آن به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: مقرر شده در جلسه هفته آینده خودروهای غیراستاندارد تعیین تکلیف و اعلام شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا این بار هم فشار خودروسازان منجر به تغییر تصمیمات می‌شود یا نه، گفت: سازمان ملی استاندارد در سالهای گذشته هم کوتاه نیامده چون سلامت و ایمنی مردم مطرح است و این بار هم کوتاه نمی‌آید.

پیروز بخت در مصاحبه خود با تاکید بر این موضوع که ایران باید از استانداردهای اجباری به سمت ضوابط فنی حرکت کند خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که در کنار استانداردهای معمول، ضوابط فنی تعیین کنیم که هدف آن‌ها ساده‌سازی مقررات اجرایی است. تا به این ترتیب شرکت‌ها و فعالان اقتصادی بتوانند در کمترین زمان ممکن استانداردهای لازم را دریافت کنند.

 

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. خودرو ساز پول میده باج میده همه را میخره حق مردم چیه شما هم از پول بدتون نمیاد معلومه که چند وقته خودرو سازها باج ندادن میخواهید باج بگیربد حق مردم کیلویی چنده

  2. کشوری که تمام اصول استانداردش بر پایه روابط است ، ، ،
    ضوابط قدرت چندانی ندارد ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا