مکمل بنزین
گوناگونخبر

داستر، دومین خودوی پرفروش اروپا پس از فولکس واگن گلف شد!

دیگر در حال حاضر، جای هیچ بحث و گفتگویی نیست که خودروی داستر، پرفروش‌ترین خودروی داچیا در قاره اروپا لقب گرفته است. خودرویی که در پشت سرخود می‌تواند ازنظر میزان فروش، ساندرو هاچبک را ببیند.

اما آیا می‌دانستید که این دو خودرو، در ماه آگوست 2019(حدود دوماه پیش)، در بین 5 خودروی پرفروش اروپا قرارگرفته‌اند؟ درواقع، داستر توانسته در بین تمامی خودروهای فروش رفته در اروپا، رتبه دوم را به دست آورد. درواقع داچیا، توانسته با فروش 19,451 دستگاه داستر (10.8 درصد افزایش نسبت به سال گذشته)، به این موفقیت دست پیدا کند.

داچیا داستر در این رتبه‌بندی، فقط توسط فولکس‌واگن گلف با میزان فروش 26,411 دستگاه شکست‌خورده و رتبه دوم را به دست آورده است. بااین‌حال، میزان فروش خودروی کامپکت آلمانی یعنی گلف، نسبت به سال 2018 با افت فروش 23.6 درصدی در ماه آگوست مواجه شده است.

البته نتایج فوق‌العاده داچیا در میزان فروش، باعث نشده است تا این خودروساز اهل رومانی، در بین پنج خودروساز برتر اروپا در ماه آگوست 2019 دیده شود. بلکه داچیا توانسته با میزان فروش کلی،51,692 دستگاه خودرو (5.5 درصد افزایش) در ماه آگوست 2019، رتبه نهم را در بین خودروسازان اروپایی به دست آورد. این موفقیت شاید به این خاطر باشد که برند زیرمجموعه رنو فرانسه، مدل‌های کمی در خط تولید خود داشته (تنها یک شاسی‌بلند) و توانسته تمرکز خوبی روی ارتقای آن‌ها داشته باشد.

البته این را نیز باید گفت که داچیا ازنظر میزان فروش، چندان عقب تز از خود شرکت مادر یعنی رنو نیست. این یعنی اگر قرار باشد رنو در میزان فروش خود با شیب منفی مواجه شود و داچیا نیز همین‌گونه موفق جلو برود، ممکن است حتی از شرکت اصلی خود نیز که رنو باشد جلو بزند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خوب بر عکس ایران که ظاهر و آبشن خودرو در انتخاب یک خودرو حرف اول را میزند در اروپا کیفیت و کارایی در انتخاب خودرو مهمتر است تا ظاهر و آبشن . برای همین هست داستر که در ایران بعضیها از روی ظاهر در مورد این ماشین قضاوت میکنن با اقبال خوبی مواجه نشده . کمتر ماشینی هست مثل داستر که در تمام کشورها از ترکیه و هند تا روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر و حاشیه خلیج فارس تا کشورهای اروپای غربی و شرقی و آمریکای مرکزی و جنوبی وجود داشته باشه . و خودرویی محبوب شناخته بشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا