مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

با اولین موتورسیکلت شرکت استون مارتین آشنا شوید

استون مارتین، نام آشنایی در صنعت خودروسازی است که تاکنون توانسته با ساخت خودروهای جذاب و اسپرت، چهره ماندگاری را از برند خود در صنعت خودروسازی به‌جای بگذارد. شرکت بریتانیایی که حتی خودروی جیمز باند معروف نیز از همین خودروهای استون مارتین انتخاب‌شده بود.

اما اکنون این شرکت، پای خود را فراتر گذاشته و به سمت ساخت وسایل نقلیه دوچرخ با همکاری بروگ سوپریور (Brough Superior) رفته است. نتیجه همکاری و کار مشترک آن‌ها، یک موتورسیکلت جذاب بانام AMB 001 یک موتور مخصوص مسابقات و تولید محدود است که در نمایشگاه موتوری میلان ایتالیا رونمایی شد.

از این سوپربایک جدید تنها 100 نسخه ساخته خواهد شد. موتورسیکلتی که شالوده‌ای از طراحی جذاب استون مارتین و علم مهندسی بروگ سوپریور درزمینهٔ چنین موتورسیکلت‌های برتری خواهد بود و می‌تواند به‌خوبی، شایستگی‌های خود را به اثبات برساند.

AMB 001 جدید از بدنه فیبرکربنی استفاده کرده و قلب تپنده این موتورسیکلت با استفاده از توربو دوقلو نهفته در خود نیز، می‌تواند تا 180 اسب بخار قدرت تولید کند. وزن موتور نیز چندان بالا نبوده و تنها 180 کیلوگرم است.

بر اساس گفته‌های مارک رایچمن، این موتورسیکلت یک محصول جدید در لبه فن‌آوری‌های مدرن روز است و این شرکت از اینکه توانسته بال‌های صنعتی خود را برای اولین بار، به سمت یک چنین وسیله نقلیه دوچرخی بگستراند، بسیار خوشحال است. بدون شک، با نگاهی به محصول نهایی، می‌توانیم آن را حتی به‌عنوان یک شاهکار متحرک هنری نیز به‌حساب آوریم.

موتورسیکلت جدید AMB 001 در کارخانه بروگ سوپریور در تولوز فرانسه توسط نیروی انسانی مونتاژ خواهد شد. هر یک از 100 موتورسیکلتی که قرار است طبق برنامه تولید شود، با برچسب قیمتی 108,000 یورو (حدود 120 هزار دلار)، به فروش خواهد رفت و در اواخر سال 2020 نیز تحویل مشتریان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا