مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

موتورسیکلتی که فقط جنبه کاربردی دارد و نه ظاهری!

موتورسیکلت‌ها نیز درست مانند خودروها، دنیای عجیب و پررمزوراز خود رادارند. کلاس‌های متفاوتی مانند کافه ریسر، کروزر، اسپرت، آفرود، اسکوتر و امثال این‌ها و یا طراحی‌های متفاوت و بعضاً عجیب و حتی ساخت سوپربایک هایی مانند برند ایتالیایی ام وی آگوستا که هریک، حرف‌های جداگانه و متفاوت خود را برای زدن در این صنعت جذاب و پرهیاهو دارند.

حالا در همین راستا، یک شرکت سوئدی بانام کیک (Cake) در نمایشگاه بین‌المللی EICMA 2019 میلان ایتالیا، از یک موتورسیکلت جدید و البته عجیب بانام Osa رونمایی کرده که یک نمونه برقی با طراحی کاملاً متفاوت ازآنچه می‌توان از یک موتورسیکلت متعارف تصور کرد، است.

این موتورسیکلت سوئدی در مدل معمولی خود با نهایت سرعت 48.2 کیلومتر بر ساعت و در نسخه پلاس خود نیز با سرعت نهایی 101.3 کیلومتر بر ساعت ظاهر خواهد شد. در بحث بدنه و شکل ظاهری نیز نسخه معمولی بانام «اسا لایت» به عنوان یک دوچرخه موتوردار و نسخه «اسا پلاس» نیز به‌عنوان یک موتورسیکلت طبقه‌بندی‌شده اند.

هردوی این نسخه‌ها، دارای قابلیت‌های رانندگی آفرود بوده که رینگ های 14 اینچی و تایرهای دومنظوره استفاده‌شده در آن‌ها نیز می توانند گواه این مسئله باشند.

همچنین در این موتورسیکلت‌ها، دو بسته باتری به صورت آپشن موجود است: یکی بسته 1.5 کیلووات ساعتی و دیگری نیز 2.5 کیلووات ساعتی که می‌توانند موتور 13 اسب بخار این موتورسیکلت را تغذیه رسانی کنند. مسافت حرکتی با یک شارژ کامل (هنوز معلوم نیست با باتری های بزرگ یا کوچک) چیزی حدود 101 کیلومتر، اعلام‌شده است.

وزن این موتورسیکلت نامتعارف نیز حدود 65 کیلوگرم، بدون باتری اعلام‌شده است که با باتری 1.5 و 2.5 کیلووات ساعتی به ترتیب 12.2 و 16.7 کیلوگرم به وزن موتور، افزوده خواهد شد.

همچنین همان طور که می‌توان در شکل مشاهده کرد، بحث زیبایی‌شناختی و طراحی در این موتورسیکلت سوئدی، کاملاً قربانی عملکرد و قابلیت‌های فنی آن شده است و هدف شرکت نیز تنها ساخت یک موتورسیکلت با قابلیت‌های خوب و نه ویژگی‌های ظاهری بوده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. به نظر میاد مترجم دچار اشتباه شده باشه کدوم سازنده ای با باتری 2.5 کیلو واتی موتور 13 اسب بخاری یا حدود 10 هزار واتی روی اسکوتر میزاره این یعنی این وسیله درحداکثر سرعتش میتونه 15 دقیقه کار کنه به نظر شما عجیب نیست در واقع بردش با سرعت 100 کیلومتر میشه 25 کیلومتر در صورتی که سازنده 101 کیلومتر اعلام کرده
    ممنون

    1. سلام آقای علیزاده عزیز؛ممنون از دقتتون
      توی متن اصلی هم اشاره ای به مسافت حرکتی موتور با سرعت نهایی نسخه پلاس نشده.فقط گفته شده با یک شارژ کامل(و احتمالآ با سرعت میانگین و نه حداکثر) میتونه تا 100 کیلومتر بره.بدون شک با سرعت نهایی،خیلی زودتر شارژ باتری خالی میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا