مکمل بنزین
گوناگونخبر

فورد موستانگ 2025 برقی؛ جذاب یا خیالی؟

این روزها، یک خودروی کراس اوور جذاب از طرف شرکت فورد که ظاهر و طراحی خارجی آن، الهام گرفته‌شده از خودروی عضلانی و محبوب موستانگ باشد، در رسانه‌های خودرویی جهان بحث می‌شود و خیلی‌ها نیز مشتاقانه منتظر ورود این کراس اوور هستند؛ اما جدای از بحث کراس اوور بودن موستانگ و رفتن این خودرو به یک کلاس جدید، چه می‌شد اگر این خوش‌چهره تهاجمی، تبدیل به یک خودروی کاملاً برقی می‌شد؟

طراح مستقل، آدان لوپز، طرحی را به تصویر کشیده است که به زیبایی هرچه‌تمام‌تر، فورد موستانگ برقی را با چهره‌ای مدرن و مطابق یک خودروی الکتریکی، به نمایش می‌گذارد. خودرویی که البته هنوز هیچ تصویر رسمی از آن موجود نبوده و تنها یک طرح از طراح مستقل، برای آن وجود دارد. پس ممکن است موستانگ برقی، هیچ‌گاه روشنی آفتاب را هم نبیند!

بااین‌حال، نمی‌توان منکر جذابیت طرحی شد که ژن موستانگ و با همان چهره منحصربه‌فردش، درون این خودرو نیز دیده می‌شود. خودرویی که می‌تواند قرن بیست و یکم را برای طرفداران فورد موستانگ، طور دیگری رقم بزند.

اگرچه طراحی موستانگ برقی، برای آن مدل 2020 را در نظر گرفته است، اما به نظر،5 سال به تعویق انداختن آن و زدن برچسب 2025 می‌تواند خیلی واقع‌بینانه‌تر باشد. در واقع یک نگاه گذرا و بدون در نظر گرفتن جزئیات نیز کافی است تا به‌خوبی متوجه شویم که این خودروی تهاجمی برقی، یک موستانگ است. چراغ‌های جلویی، سپرهای عضلانی به‌کاررفته در آن و جلوپنجره، همگی نشان از به ارث بردن ویژگی‌های موستانگ را درون این طرح، دارند.

همچنین از آنجایی که دیگر خبر از قلب تپنده 8 سیلندر بزرگ در زیر کاپوت این موستانگ برقی نیست، پس چرا نباید کمی از طول کاپوت خودرو کاسته شود؟ درست به همین خاطر است که نسبت‌های طراحی در این مدل با خودروی بنزینی موستانگ متفاوت بوده و موستانگ اصلی، کاپوت کشیده‌تری نسبت به همزاد برقی خود دارد. وجود ورودی‌های هوایی عمودی را نیز می توان برای خنک کاری باتری ها در قسمت جلو خودرو دانست.

طراحی قسمت عقب، حتی نسبت به جلو، تهاجمی‌تر بوده و چراغ‌های عقب، مانند هیچ یک از موستانگ های فعلی نیستند. شاید دلیل آن نیز خواسته طراح برای متفاوت بودن این موستانگ با دیگر مدل ها بوده باشد.

در درون کابین نیز، می‌توانیم تلفیقی از طراحی سنتی موستانگ با علم مدرن را مشاهده نماییم که یک صفحه‌نمایش بزرگ در قسمت وسط داشبورد، به جذابیت آن افزوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا