مکمل بنزین
آموزشترفند

10 ترفند کاربردی و آسان برای از بین بردن بوی بد سیگار در داخل خودرو!

آیا به کسانی که داخل خودروی‌تان می‌نشینند، اجازه کشیدن سیگار را می‌دهید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، پس احتمال اینکه خودروی‌تان بوی سیگار بدهد، بالا می رود. در واقع مهم نیست که خود شما داخل خودرو سیگار می‌کشید یا نه، اما همان یک‌بار سیگار روشن شدن داخل خودرو، می‌تواند بوی آزاردهنده‌ای را برای سرنشینان داشته باشد. بویی که برای ازبین بردن آن، کار دشواری در پیش بوده به خصوص اگر به مدت طولانی داخل کابین احساس شود.

اما هیچ گاه، نمی‌توان کاری را غیر ممکن دانست. راهکارهایی برای رفع بوی سیگار از ماشین وجود دارند که می‌توان از آن‌ها، برای این کار استفاده کرد. با چرخان همراه باشید:

سرکه سفید

ممکن است تاکنون استفاده از سرکه سفید برای این کار به گوشتان خورده باشد یا حتی آن را امتحان نیز کرده باشید؛ اما این ها هیچ کدام نمی‌توانند این حقیقت را که سرکه سفید تا چه اندازه می‌تواند تاثیرگذار باشد، تغییر دهند. شاید درون خودروی‌تان، یک محفظه مخصوص نگهداری لیوان وجود داشته باشد. پس می‌توانید مقداری سرکه سفید درون آن ریخته و بگذارید همان‌جا باشد. اجازه دهید برای چند ساعت یا حتی یک‌شب تا صبح و اگر ممکن است، برای مدت طولانی‌تری، این مایع داخل خودروی تان بماند تا اثر گذاری بهتری داشته باشد. در هنگام صبح پس از استفاده از آن، این شانس وجود داردکه بوی بد سیگار بسیار کم‌تر و قابل تحمل‌تر شده باشد.

ورقه‌های خشک‌کننده سطوح

مشکلی که در روکش‌های صندلی پارچه‌ای وجود دارد این است که آن‌ها می‌توانند بوی سیگار را به خود جذب کرده و اگر مدت سیگار کشیدن داخل خودرو زیاد باشد، حتی می‌توانند گاهی غیرقابل تحمل نیز شوند. در واقع باید بلافاصله پس‌ از اینکه کسی داخل خودروی شما سیگار کشید، این صفحه را که به منظور ایجاد یک لایه محافظ در صندلی‌ها به کار می‌روند، روی آن‌ها کشیده و متوجه بوی بهتر نسبت به چند دقیقه قبل داخل خودرو شوید.

دانه قهوه

دلیل استفاده از دانه قهوه درون خودروی‌تان این است که رایحه غالب‌تری را نسبت به بوی بد سیگار می‌تواند درون خودرو داشته باشد. در واقع فرایند این کار، درست مانند همان سرکه سفید عمل می‌کند. کافی است مقداری دانه قهوه (بسته به میزان بوی سیگار) را داخل ظرفی گذاشته و بگذارید داخل خودرو بماند. فراموش نکنید که اگر خودروی‌تان درون پارکینگ است، شیشه‌ها را کاملا ببندید تا بوی قهوه به پارکینگ سرایت نکند. در واقع هنگامی که پس از چند ساعت درب خودرو را بازکنید، با بوی قهوه مواجه می‌شوید که بسیار دل‌پذیرتر از بوی بد سیگار است.

زغال

این روشی است که در واقع بوی بد را خنثی نکرده و به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید مقداری از آن رایحه ناخوشایند را از داخل خودرو خارج کنید. البته یکی دو عدد زغال کوچک کافی نبوده و برای اینکار نیاز به یک بسته از آن‌ها دارید. کافی است آن‌ها را روی صندلی عقب خودرو به مدت یک یا دو شب قرار داده تا پس‌ از این مدت، متوجه جادوی این روش شوید. در واقع زغال، قدرت جذب بوی سیگار را داشته و حتی پس‌ از آن نیز می‌توانید از زغال‌ها برای کباب درست کردن استفاده کنید۱

میوه‌های ترش

شاید تاکنون از خوشبوکننده‌های هوا با رایحه لیمو و مرکبات ترش و اسیدی مانند آن استفاده کرده باشید. در این مورد اما باید از تکه‌های میوه واقعی استفاده کرد که پس از نوش جان کردن، به عنوان زباله یا پوست میوه باقی می‌مانند. پس‌ از اینکه شما پرتقال، لیمو یا حتی انگور را نوش جان کردید، مطمئن شوید که پوست و باقیمانده آن‌ها را درون یک لیوان یا ظرفی قرار داده و آن را داخل خودرو بگذارید. در واقع نه تنها این پوست‌ها می‌توانند بوی بد را جذب کنند، بلکه حتی رایحه خوشایند میوه را با بوی سیگار جایگزین می‌کنند.

دارچین

آیا از رایحه دارچین خوشتان می‌آید؟ شاید عاشق آدامس‌های دارچینی نیز باشید. در واقع بسیاری از مردم از رایحه دارچین لذت برده و درست به همین خاطر است که باید از این روش برای حذف بوی بد در خودرو استفاده کنند. البته فرایند استفاده از آن کمی نسبت به روش های قبلی سخت‌تر بوده و باید مقداری دارچین را درون یک ظرف ریخته، آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد. حال این ترکیب را به خودروی خود برده، درب‌ها و شیشه‌های ماشین را بسته و اجازه دهید تا دمای آب جوشیده به دمای درون کابین برسد.

خاک بستر گربه

آیا شما از عاشقان نگه‌داری گربه‌ها در منزل تان هستید؟ اگر پاسخ بله است پس‌ روشی وجود دارید تا گربه ناز شما بتواند در از بین بردن بوی بد درون کابین، به شما کمک کند. این روش حقیقتی جالب است که این ظرف‌ها، می‌توانند بوی بد را از بین ببرند. اگر قبول ندارید کافی است آن را امتحان کنید. مقداری از آن خاک را که گربه شما نیازی به آن ندارد، به مدت یک یا دو ساعت درون خودرو قرار داده تا متوجه اثرگذاری‌اش شوید. همچنین یک حقیقت جالب دیگر در مورد خاک گربه این است که اگر آن‌ها درون کابین قرار داشته باشند، شیشه‌ها بخار نمی‌گیرند!

روزنامه

اگرچه روزنامه نمی‌تواند اثر طولانی مدت بوی سیگار را درون خودرو از بین ببرد اما می‌تواند در کاهش بوی سیگارهایی که یکی دو بار اخیر در خودرو کشیده شده، موثر باشد؛ به عبارت دیگر، اگر شما نمی‌توانید به دوستان یا کسانی که داخل خودروی‌تان می نشینند بگویید که آنجا سیگار نکشند، کافی است از روزنامه و قرار دادن آن‌ها درون خودرو به مدت چند ساعت، برای کمک‌رسانی به خودتان استفاده کنید!

جوش شیرین

جوش شیرین نیز می‌تواند در از بین بردن بوی بود داخل خودرو موثر واقع شود. با این‌ حال، قبل از استفاده مطمئن شوید که کف خودرو و صندلی‌ها خیس یا مرطوب نیستند. در حقیقت، باید کاملا خشک باشند. سپس جوش شیرین را روی کف‌پوش‌ها و روکش صندلی خودرو پاشیده و چند دقیقه به آن فرصت دهید تا جادویش را انجام دهد. پس از تأثیرگذاری، با جارو آن را تمیز کنید.

هیدروژن پروکسید

ممکن است تاکنون چندین بار از هیدروژن پروکسید برای از بین بردن بوی بد در منزل استفاده کرده باشید. در واقع اگر این ماده در خانه موثر واقع‌ شده بود، پس چرا نباید در داخل خودرو نیز همان تاثیر را داشته باشد؟ پیشنهاد ما استفاده از ظرف‌های آب‌پاش شیشه پاک‌کن، ترکیب هیدروژن پروکسید (3 درصد) با سرکه سفید مقطر است. این ترکیب را روی سطوح داخل کابین استفاده کرده و فرصت کافی را به آن بدهید تا به صورت کامل خشک‌شده و اثرگذاری‌اش را نشان دهد.

نکته آخر

درست است که تمامی ترفندهای بالا می‌توانند تأثیرگذاری بی‌نظیری برای از بین بردن بوی بد داخل خودرو داشته و به شما در این کار کمک کنند اما باز هم هیچ‌چیزی نمی‌تواند جایگزین تمیزکاری منظم داخل ماشین و سطوح آن با پولیش، جاروبرقی، الکل صنعتی و دیگر موارد باشد. بدون شک، ایجاد یک بازه زمانی مشخص برای تمیز کردن کابین می‌تواند بسیار پیشگیرانه وموثر واقع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا