مکمل بنزین
گوناگونخبر

رکورد سرعت سریع ترین تراکتور جهان شکسته شد!

گای مارتین (Guy Martin) به‌تازگی یک رکورد جذاب و خاص دیگری را ثبت کرده و به لیست رکوردهای خود افزوده است. او به‌عنوان شخصی که رکورددار بالاترین سرعت بر روی ماشین‌های برف‌روب و همچنین بیشترین سرعت بر روی دیوار مرگ بوده است، اکنون با یک تراکتور تیون شده، بالاترین سرعت را در این زمینه، به نام خود ثبت کرده است.

آخرین دستاورد مارتین درزمینه ثبت رکوردهای جذاب و بعضا خطرناک، توسط یک تراکتور شرکت JCB انجام‌شده است که این راننده جسور توانسته آن را به‌سرعت سرسام‌آور 247.3 کیلومتر بر ساعت برساند. جالب است بدانید که رکورد سریع‌ترین تراکتور دنیا، قبل از این رکورد جدید، 166.7 کیلومتر بر ساعت بوده که توسط خود گای مارتین، چیزی حدود 4 ماه قبل از این رکورد جدید به ثبت رسیده بود.

تراکتور رکوردشکن نیز از یک شرکت مهندسی بریتانیایی بانام JCB متولد شده است. این تراکتور سریع که بانام فستراک Two شناخته می‌شود، بر پایه تراکتور کشاورزی پرسرعت Gastric ساخته‌شده است.

البته این نکته را نیز باید گفت که شرکت مهندسی بریتانیایی، آن تراکتور اصلی را به شدت تقویت کرده و یک خودروی سنگین جدیدی را بر پایه آن تولید کرده است. بدنه‌ای آئرودینامیک‌تر، باد پخش کن (دیفیوزر) عقب، سپر قرارگرفته در جلو، صفحات کناری و همچنین صفحه قرار گرفته در زیربدنه به همراه اصلی‌ترین قسمت این تراکتور برای هرچه سریع‌تر بودن یعنی قلب تپنده آن، همگی با به‌روزرسانی‌های سنگینی همراه شده‌اند. این تعویض وسایل، کمک کردند تا تراکتور جدید، چیزی حدود 10 درصد سبک‌تر از نمونه اصلی خود باشد.

در کنار همه این‌ها باید گفت که موتور استاندارد دیزل 6 سیلندر فاستراک، با یک موتور قدرتمندتر 7.2 لیتری دیزل که توانایی تولید قدرت بسیار بالای 1,000 اسب بخار و گشتاور استثنائی 2,498 نیوتون متر را دارد، جایگزین شده است.

درست به خاطر همین افزایش بالای قدرت و گشتاور بوده که JCB، جعبه‌دنده استاندارد CVT را با یک جعبه‌دنده 6 سرعته برای کابین آئرودینامیک‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر تعویض کرده است. درواقع این تیون های صورت گرفته روی موتور این تراکتور برای ثبت رکورد، کاملا قانونی بوده و گروهی از ناظران گینس نیز برای مشاهده این ثبت رکورد به محل اعزام‌شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا