مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید لکسوس LX،سال 2021 عرضه خواهد شد

چیزی حدود یک دهه از زمانی که خودروی لوکس لکسوس LX با یک بازطراحی مواجه شد می‌گذرد و اکنون این سؤال مطرح می‌شود که درگذر این سال‌ها، چگونه این خودرو قابلیت‌های دوران جوانی خود را در بحث رقابت‌پذیری با دیگر برندها در این کلاس، ازدست‌داده و بدون شک، پس از گذشت 10 سال، اکنون دیگر آن کارایی اصلی خود را ندارد.

اما در همین راستا، شرکت لوکس ساز ژاپنی خبر خوشی را برای طرفدارانش اعلام کرده و آن‌هم اینکه قرا است در سال 2021، نسل جدید از این خودروی شاسی‌بلند، رونمایی شود. این بدان معناست که مدل فعلی LX که یک نسخه قدیمی محسوب می‌شود، چیزی بیشتر از یک یا دو سال آینده را در خط تولید لکسوس، قرار نخواهد داشت.

این تصویر از نسل جدید این لکسوس که در یک مجله ژاپنی به نام Mag-X انتشاریافته بود، اگرچه اطلاعات زیادی را برای طرفداران این برند و البته این خودرو به دست نمی‌دهد اما می‌توان متوجه تغییراتی در قسمت عقبی خودرو و یا به عبارتی، بازطراحی در این قسمت شد. خروجی‌های دوگانه اگزوز نیز ویژگی‌های اسپرت تری هستند که نسبت به نسل فعلی به چشم می‌خورند. بااین‌حال، بعضی از خوانندگان تیزبین این مجله نیز گفته‌اند که طراحی جدید این خودرو که البته معلوم نیست با این تصویر چه مقدار مشابهت داشته باشد، شباهت‌های زیادی به میتسوبیشی اوتلندر نیز دارد.

همچنین این مجله ژاپنی گفته است که این خودروی تازه‌وارد شاسی‌بلند LX قرار است بر روی پلتفرم جدید سوار شده و همچنین موتور نسخه LS سدان این شرکت که یک نسخه V6 است را نیز قرض بگیرد.

اگر LX جدید با این قلب تپنده همراه شود، این بدان معناست که قدرت خروجی روی عدد 416 اسب بخار و گشتاور نیز بر روی عدد 599 نیوتون متر، خواهد ایستاد. این یعنی افزایش قدرت نسبت به موتور حال حاضر تنفس طبیعی LX که یک موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر بوده و می‌تواند 383 اسب بخار قدرت و 545 نیوتون متر گشتاور تولید کند. این یعنی موتور جدید، مصرف سوخت کمتری را نیز خواهد داشت.

حال باید منتظر ماند و دید که لکسوس قصد دارد این شاسی‌بلند نسل جدید LX خود را چگونه قصد دارد تا برای رقابت با خودروهایی مانند اینفینیتی QX80 و لندروور دیسکاوری آماده‌سازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا