مکمل بنزین
خبرداخلی

لوازم یدکی خودرو در روزهای آتی ارزان می‌شود؟

گرانی لوازم یدکی خودرو در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و حتی بعضا نرخ‌های عجیبی از این افزایش قیمت نیز مخابره می‌گردد. اما مسئولین دست اندرکار این حوزه معتقدند که وضعیت متفاوت بوده و حتی شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم که به دلیل افزایش قیمت بنزین رخ خواهد داد!

به گزارش چرخان، کاربران شبکه اجتماعی می‌‌گویند که بازار لوازم یدکی خودرو در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته و در بعضی از قطعات حتی تا 20 درصد نیز شاهد گرانی بوده‌ایم. این روند صعودی، نگرانی‌ها را در رابطه با مشکلات بعدی در صنعت خودروسازی کشور افزایش داده و بسیاری از کارشناسان نسبت به این اتفاقات هشدار داده و واکنش سریع مسئولین را درخواست کرده‌اند.

لوازم یدکی خودروبه اعتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی، این گرانی که پس از افزایش قیمت بنزین شدت گرفته و منجر به بالا رفتن قیمت‌ها شده، تاثیرات خود را نیز گذاشته و مشاهدات از بازار نشان می‌دهد که مردم از این گرانی ایجاد شده ناراضی هستند. البته بعضی از کارشناسان معتقدند که این افزایش قیمت غیرقانونی بوده و صرفا سودجویی بعضی از دلالان و تاثیرگذاران بازار است و ورود نهادهای نظارتی مشخص کننده همین موضوع خواهد بود.

سیدمهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت بازار قطعات یدکی گفت: اینکه گفته می‌شود افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش قیمت قطعات یدکی شده درست نیست و صرفا باعث ایجاد رکود در بازار شده و با ادامه‌دار بودن این وضعیت حتی شاهد کاهش قیمت نیز خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: ما در بازار کمبودی نداریم و در هیچ کدام از قطعات یدکی خودرو مشکلی وجود ندارد. از سوی دیگر اینکه قیمت‌ها ثابت بوده و فعلا شاهد تعادل در قیمت بازار هستیم. البته چیزی از آینده قابل پیش بینی نیست ولی این وضعیتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم. تاکنون گزارشی از گرانی لوازم یدکی به اتحادیه داده نشده است و به همین دلیل می‌توان گفت که وضعیت بازار متعادل بوده و آرامش در بازار حکم‌فرماست.

لوازم یدکی خودروسخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات در ادامه با اشاره به به عوامل موثر در قیمت لوازم یدکی خودرو گفت: تنها عاملی که در آینده بر نرخ لوازم یدکی خودرو موثر خواهد بود، مساله نرخ ارز است. واردکنندگان وقتی با افزایش نرخ ارز مواجه شوند، مجبور به افزایش قیمت عرضه خواهند شد که در این صورت تا 5 درصد افزایش قیمت نیز در لوازم یدکی اعمال می‌گردد.

کاظمی در ادامه به نگرانی فعالان بازار با افزایش قیمت بنزین و کاهش استفاده از خودرو اشاره کرد و گفت: رکود فعلی بازار باعث شده تا فعالان بازار نگران کاهش استفاده از خودرو شوند. چرا که با افزایش قیمت بنزین عملا شاهد کاهش استفاده از خودرو خواهیم بود و منجر به رکود در بازار خواهد شد. در صورتی که وضعیت به همین شکل ادامه‌دار باشد، فروشندگان برای پرداخت بدهی‌های خود اقدام به فروش زیر قیمت قطعات خواهند شد و شاهد نزولی شدن قیمت‌ها خواهیم بود. البته اگر سهمیه تاکسی‌های اینترنتی همانند سهمیه وانت بارها واریز شود، شرایط بهبود خواهد یافت.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا