مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

رونمایی از کانسپت مفهومی BMW برای 100 سال دیگر!

کمپانی BMW، در جشن صدمین سالگرد فعالیت خود، از کانسپتی برای 100 سال آینده رونمایی کرد. این کانسپت، چشم‌انداز متفاوتی از آینده خودروها ترسیم کرده و نشان دهنده آماده‌سازی بایرن، برای قرن آینده است.

bmw-vision-next-100-concept7

در روزهایی که همگان به فکر طراحی شاسی‌بلندهایی با چهره خشن هستند، BMW کانسپت مذکور را بشکل یک سدان زیبا طراحی کرده و ظاهرا برای طراحی آن، از بیگانگان زمینی کمک کرفته است!

bmw-vision-next-100-concept2

طرح مفهومی BMW شباهت زیادی به خودروی I8 دارد، اما بدنه آن کاملا صاف و صیقلی طراحی شده و BMW ادعا می‌کند، در شرایطی که یک موتور قدرتمند روی این کانسپت سوار باشد، شتاب صفر تا 100 آن، حدود 0.18 ثانیه طول می‌کشد!

bmw-vision-next-100-concept5

طرح مفهومی BMW، حدود 4900 میلی‌متر طول داشته، که کمی کوتاه‌تر از BMWهای سری 5 است. بدنه این خودرو از ترکیبی بین، فیبر کربن و پلاستیک ساخته شده است.

bmw-vision-next-100-concept3

خودروی مذکور اگرچه یک سدان محسوب می‌شود، ولی تا حد زیادی به یک خودروی کوپه شباهت دارد و این شباهت را می‌توان در مقایسه با BMWهای سری 4 یا 6، گرن کوپه مشاهد کرد. در این خودرو، ستون B وجود ندارد و فضای داخل خودرو از مواد بازیافتی و تجدیدپذیر ساخته شده است.

bmw-vision-next-100-concept9

رونمایی از این کانسپت بیان کننده این موضوع است که کمپانی BMW، گوشه چشمی به ساخت خودروهای خودران داشته و این خودرو با استفاده از فن آوری‌های خود، تا حد زیادی رانندگی را آسان می‌سازد.

کمپانی BMW در کانسپت مذکور از مفهومی به نام مثلث زنده استفاده می‌کند. این مفهوم شامل 800 مثلث هوشمند بوده که در نقاط مختلف پانل، اطلاعات و هشدارهای لازم را به راننده می‌دهند. این مثلث‌ها با استفاده از سیگنال‌های بصری، باعث افزایش تعامل راننده و خودرو شده و راننده را از موقعیت‌های خطرناک آگاه می‌سازند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا