مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

خودروسازان فرانسوی به بازار خودروی ایران برمی‌گردند؟

بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های خودروساز کشورمان دچار مشکل شوند و عملا گرانی‌های اخیر نیز ناشی از این  اتفاق بوده است. شاید بیشترین خسارت خودروسازان کشورمان از سوی خروج فرانسوی‌ها بوده که حالا شنیده‌هایی مبنی بر بازگشت این شرکت‌ها به بازار ایران به گوش می‌رسد.

به گزارش چرخان، خروج رنو و پژوسیتروئن عملا ایران‌خودرو و سایپا را دچار مشکلات زیادی کردند تا جایی‌که عملا پارس خودرو تا حد تعطیلی پیش رفت و با بحران بسیار بزرگی روبرو شد. توقف تولید محصولات رنو و پژو در ایران نه تنها خودروسازان را دچار مشکل کرد که بازار خودروی کشورمان را نیز با تلاطم بسیار جدی روبرو نمود.

خروج رنو و پژوسیتروئن از کشورمان که در دو حالت مختلف رخ داد، عملا امیدها را برای روبه‌راه شدن صنعت خودروی کشورمان از بین برد ولی به نظر می‌رسد که بازگشت بسیار محدود و صرفا به صورت همکاری در تولید قطعه این شرکت‌ها محتمل بوده و تا پایان سال جاری مقدماتی از این اتفاق مخابره خواهد شد.

محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشورمان و احتمالات مربوط به بازگشت خودروسازان فرانسوی گفت: تحریم‌های آمریکا قطعا ابدی نیست و قطعه سازان ما در حال تلاش برای مهیا کردن بازگشت فرانسوی‌ها هستند. اخیرا جلسه‌ای با رئیس انجمن قطعه‌سازان فرانسه داشتیم و نسبت به فراهم کردن مقدمات این اتفاق در حال تلاش هستیم.

نسل جدید پژو 508وی در ادامه افزود: طبق تفاهماتی که انجام شده، قطعه‌سازان فرانسوی در بهمن ماه سال جاری وارد ایران خواهند شد و اقداماتی مبنی بر افزایش همکاری‌ها صورت گرفته است. در حال حاضر تحریم‌های آمریکا در حال افزایش بوده و ما برای بازگشت فرانسوی‌ها تلاش می‌کنیم. خوشبختانه هنوز ارتباط ما با فرانسوی‌ها قطع نشده و ما امیدواریم که ارتباطمان با فرانسوی‌ها برقرار بماند.

این اظهارات و همچنین شنیده‌های دیگر از فعالان بازار به نظر می‌رسد که این همکاری‌ها دامنه‌دار خواهد شد و در سال آتی نیز با رفع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی، عملا رنو و پژو برای بهبود وضعیت فروش محصولاتشان در بازار ایران، همکاری‌های محدودی را انجام خواهند داد.

سیتروئن C3اما وضعیت خودروسازان با توجه به صورت‌های مالی منتشر شده در بورس نشان می‌دهد که عدم تولید محصولات رنو تاثیر بسزایی در بیلان مالی آنها داشته و تحویل با زیان بسیاری از خودروهای تولیدی فعلی نیز بر زیان این شرکت‌ها می‌افزاید. از سوی دیگر اینکه خودروسازان کشورمان در حال حاضر با انبوهی از حواله‌های معوق رنو و پژو مواجه هستند و مشتریان آنها راضی به تبدیل حواله خود نمی‌شوند که طبیعتا بایستی یا خودروی ثبت نامی تحویل داده شود یا پیشنهادهای جایگزین بهتری برایشان ارائه گردد.

از سوی دیگر اینکه شنیده‌هایی مبنی بر توافقات جدید از تفاهمات مربوط به رفع تحریم‌های اقتصادی نیز شنیده می‌شود که طبیعتا موید خبرهای مربوط به بازگشت خودروسازان فرانسوی به کشورمان نیز خواهد بود. حالا باید دید که اخبار مربوط به بازگشت خودروسازان فرانسوی چقدر به حقیقت نزدیک خواهد شد و آیا وضعیت بغرنج فعلی صنعت خودروی کشور را بهبود خواهد بخشید؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام آیا روزی خواهد رسید دست این دزدها و دلال های خودروی قطع شود من در آرزوی خرید یک دستگاه کامیون از کارخانه به قیمت قبلی هستم تا از این بیکاری نجات یابم

  2. خاک بر سر شما فرغون سازان موشک میسازیم پهپاد میسازیم اما خودرو سازان هنوز…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا