مکمل بنزین
گوناگونخبر

قوای محرکه جدیدترین نسل نیسان قشقایی چیست؟

سال 2020، سومین نسل از خودروی ژاپنی نیسان قشقایی راه خود را به بازارهای جهانی باز کرده و براساس گزارش ها، نیسان قرار است جدیدترین نسخه از خودروی کراس اوور خود را با دو نسخه متفاوت هیبریدی نیز عرضه کند.

شاکله اصلی قشقایی جدید، همان پلتفرم موسوم به CMF بوده که حاصل از همکاری اتحاد رنو-نیسان و برای دربرگرفتن خودروهای برقی این شرکت، به وجود آمده است. اولین سیستم هیبرید قابل دسترس برای قشقایی جدید، سیستم موسوم به ePower نیسان بوده که یک سامانه هیبریدی معمولی خواهد بود. دومین نسخه پلاگین هیبرید برای نسل جدید قشقایی نیز از شرکت میتسوبیشی ژاپن گرفته شده است که از یک موتور بنزینی به عنوان ژنراتور تولید برق برای باتری ها استفاده خواهد کرد.

براساس گفته های مدیر بخش تولید ارپا شرکت نیسان،این شرکت در حال سرمایه گذاری بر روی فن آوری ePower بوده تا بتواند مسافت و سرعت حرکتی خودروها را بیش از پیش افزایش دهد. در واقع بر اساس گفته های این شخص،این گونه خودروهای دارای سیستم ژنراتور در کشور ژاپن، در حال حاضر نمی‌توانند سرعتی بین 80 تا 104 کیلومتر را نمی روند. این در حالی است که در اروپا، این اعداد می‌توانند به سادگی به عدد 128 تا 136 کیلومتر بر ساعت برسند. در این سرعت ها که برای این گونه سیستم های برقی، سرعت نهایی محسوب می‌شوند، باتری خودرو به سرعت تخلیه شده و باید راهکاری مناسب برای آن در نظر گرفت.

همچنین جدیدترین نسل از نیسان قشقایی، در کنار این قوای محرکه برقی و تمامی سامانه هایی که به آن اضافه شده است، از آخرین سیستم رانندگی خودکار موسوم به ProPilot نیسان و تعدادی دیگر از ارتباطات مدرن درون کابین نیز بهره خواهد برد. همچنین با مقایسه این تازه وارد شاسی بلند، می‌توانیم متوجه به بلوغ رسیدن طراحی خارجی آن نسبت به نسل فعلی قشقایی نیز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا