Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با توانایی های بی نظیر لوتوس اویجا 1,973 اسب بخار،بیشتر آشنا شوید!

ماه گذشته بود که شرکت بریتانیایی لوتوس، یک ویدئویی را منتشر کرد که در آن ابرخودروی جدید این شرکت یعنی اویجا (Evija) در حال گذراندن تست‌های مربوط به‌سرعت های بالابود. این ویدئو، یک خودروی استتار شده را نشان می‌داد که در حال عبور کردن از مسیری مخصوص بوده تا بتواند توانایی‌های خود درزمینهٔ سرعت را به نمایش بگذارد.

ازآنجایی‌که اوی جا، یک ابرخودروی کاملاً برقی بوده، پس نباید توقع شنیدن صدایی همچون قلب تپنده خودروهای بنزینی و حجیم بوگاتی و لامبورگینی و امثال آن‌ها را از این برقی جذاب نیز داشت. درواقع این ویدئو که در جریان موتورشو گوانگژو چین، درست‌شده بود نشان می‌داد که خودروساز انگلیسی، تمرکز کامل خود را بر روی بازار چین برای این خودروی برقی گذاشته است. خودرویی که تنها 130 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید که هریک نیز باقیمت بسیار بالای 2.2 میلیون دلار به دست مشتریان می‌رسند.

لوتوس اویجا با دو عدد موتور الکتریکی خود می‌تواند قدرت سرسام‌آور 1,973 اسب بخار و همچنین گشتاور بسیار بالای 1,699 نیوتون متری را تولید کند. پس شکی نیست که این خودروی جذاب، سرعت بسیار بالایی داشته و در باشگاه سریع‌ترین خودروهای جهان (فارغ از برقی یا غیر برقی بودن)، جای خواهد گرفت. همچنین در کنار تست‌های سرعتی که بر روی اوی جا انجام‌شده است، خودروساز بریتانیایی، تست‌های شبیه‌سازی کامپیوتری به‌علاوه تست‌های عملی در زمین مسابقه در کشورهای بریتانیا و ایتالیا را نیز بر روی نمونه اولیه اوی جا بانام Prototype#2 صورت داده است.

درواقع با هزاران ساعت آزمایش و شبیه‌سازی‌های مختلف و پیچیده‌ای که این شرکت برای ابرخودروی برقی خود در نظر گرفته است، تمامی مؤلفه‌های مکانیکی و اطمینان حاصل کردن از صحت عملکرد آن‌ها در کنار اجزا الکترونیکی که پس‌ازاین آزمایش‌های مکانیکی باید بررسی شوند، به‌صورت کامل بر روی اوی جا، انجام‌شده‌اند و همگی آن‌ها، خبر از یک خودرویی می‌دهند که کمترین میزان انحراف از داده‌های اصلی و درواقع یک ابرخودروی بی‌عیب و نقص را نشان می‌دهند.

برای مثال، یکی از تست‌هایی که لوتوس بر روی اوی جا انجام داده است، تست مربوط به صحت عملکرد فرمان خودرو است. قسمتی که می‌تواند برای امنیت و کنترل چنین خودرویی با چنین سرعتی بسیار حیاتی و مهم باشد. درواقع این شرکت با بررسی پاسخ خودرو در مقابل فرمان و کنترل آن، در سرعت‌هایی از 50 کیلومتر بر ساعت گرفته تا 320 کیلومتر بر ساعت و بالاتر این اطمینان را حاصل کرده است که هیچ‌گونه خطری وجود نخواهد داشت.

حال باید منتظر ماند و دید که جدیدترین ابرخودروی لوتوس که اتفاقاً یک خودروی تمام برقی نیز است، چگونه رقیبان سرسخت و قدرتمند خود را شگفت‌زده خواهد کرد.

منبع Carbuzz
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.