مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به تصاویر هیوندای i20N جدید!

شرکت کره‌ای هیوندای، برای بازار آمریکا، خودروی مدل ولوستر N خود را به فروش می‌رساند. یک خودروی هاچبک جذاب که می‌تواند 275 اسب بخار (205 کیلووات) قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل کند. در بازار اروپا و دیگر کشورهای خارج از آمریکا، هیوندای یک خودروی معادل همین ولوستر بانام i30 N داشته که این خودرو نیز می‌تواند 270 اسب بخار (201 کیلووات) قدرت تولید کند.

با روانه شدن هیوندای i20 جدید به سمت بازارهای اروپا، معرفی و تولید یک مدل N(شامل نسخه i30 و ولوستر) دیگر نمی‌تواند کار سختی برای این شرکت محسوب شود. درواقع از قبل نیز، تصاویر مربوط به نسخه اولیه i20 N که در حال گذراندن مراحل تست خود در پیست نوربرگرینگ بود را دیده بودیم؛ اما یک طراح خوش‌ذوق، با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ، یک نسخه خاص از این خودروی i20 N را برایمان به نمایش گذاشته است که می‌تواند چهره بسیار جذاب‌تر و خاص‌تری از این هاچبک هیوندای را برایمان به نمایش بگذارد.

طرح مفهومی i20 N در موارد زیادی با i30 N و ولوستر N اشتراکاتی دارد. قسمت‌های قرمزرنگ در طراحی خارجی خودرو، قسمت‌های قیبرکربنی روی بدنه و رینگ‌های 10 پره‌ای این خودرو را می‌توان مشابه سری N هیوندای دانست. البته i20 N در این طرح، دارای جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر، باله (اسپویلر) هوایی کوچک‌تر در قسمت عقب و تعدادی دیگر از دریچه‌های هوایی شده است.

آنچه تاکنون در مورد قلب تپنده و سیستم مکانیکی i20 N جدید می‌دانیم این است که این خودرو قرار است با یک انجین 1.6 لیتری توربوشارژ به میدان رقابت بیاید. در کراس اورر توسان این شرکت، این موتور می‌تواند 176 اسب بخار قدرت را تولید کند؛ اما هنگامی‌که این موتور، روی این خودروی کوچک هاچبک سوار شود، می‌توان انتظار قدرت 200 اسب بخار (149 کیلووات) را داشت.

همچنین انتظار می‌رود که این خودروی کوچک جدید هیوندای، در همین ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی رونمایی شود؛ اما نسخه جذاب‌تر سری N آن، ممکن است کمی پس از معرف اولیه i20 معمولی انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا