مکمل بنزین
گوناگونخبر

کدام یکی از خودروهای چینی حاضر در ایران در کشور چین پرفروشند؟

حضور خودروهای چینی در بازار ایران سال‌هاست که به یک حضور همیشگی تبدیل شده و در نبود یا بهتر بگوییم عدم دسترسی مردم کشورمان به خودروهای با کیفیت بین المللی، عملا این خودروهای اکثرا بی کیفیت به خودروهای لوکس مردم تبدیل شده‌اند. اما در بین همه خودروهای چینی حاضر در بازار کشورمان، برخی از این خودروها در کشور چین نیز پرفروشند که در این گزارش به بررسی خودروهای پرفروش این کشور می‌پردازیم.

به گزارش چرخان، بازار خودروی چین از جمله بازارهای بسیار بزرگ دنیا به شمار می‌رود که از قضا حضور خودروهای چینی در این بازار به مراتب بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم. البته این حضور خودروهای بومی در این کشور، نه به معنای “خرید خودروهای بنجل” بلکه از نوع خودروهایی است که حالا تنه به تنه برندهای معتبر دنیا پیش می‌روند.

خودروهای چینیاما بازار کشورمان به دلایل مختلف که در این فرصت، جایی برای مطرح کردن آن نیست، صرفا میزبان انواع بی کیفیت تولیدات چینی است و خبری از برندهای معتبر و شناخته شده این کشور نیست. البته 3 محصول از محصولات حاضر در بازار کشورمان در بین خودروهای پرفروش این کشور وجود داشته که لزوما به دلیل با کیفیت بودنشان نیست ولی خبری امیدوارکننده است.

اخیر گزارشی از بازار خودروی چین منتشر شده است که 100 خودروی پرفروش سال 2019 را مشخص نموده که چیزی در حدود 61 درصد بازار چین را در بر داشته و صدر این رده‌بندی در اختیار برند فولکس واگن است. فولکس واگن با خودروی لاویدا توانسته به پرفروش‌ترین خودروی بازار چین تبدیل شود و جالب است بدانید که این برند از سال 2017 نیز حائز این رتبه بوده و توانسته برای سه سال متوالی، پر فروش‌ترین برند خودروسازی این کشور بزرگ باشد.

خودروهای چینیاز دیگر نکات ذکر شده در رابطه با این رده‌بندی، در اختیار گرفتن 14 درصد بازار خودروی چین توسط 10 خودروی برتر این لیست است. برند wuling از جمله برندهای شناخته شده برای مشتریان چینی بوده که از سال 2010 تا 2015 یکی از خودروهای پرفروش این بازار بوده است. در رتبه دوم نیز خودرویی از برند نیسان حضور دارد که توانسته یکی از خودروهای پرفروش این کشور بزرگ باشد.

رتبه سوم میزان فروش در این کشور مربوط به خودروی هاوال بوده که توانسته یک فروش بی نظیر را در بازار خودروی چین داشته باشد. البته مدل محبوب و پرفروش این برند نه اچ2 و نه اچ9 موجود در بازار ایران بلکه مدل اچ6 است که فروش خوبی در بازار این کشور داشته است. البته از جمله برنامه‌های هاوال حضور گسترده در بازار کشورمان بود که عملا این امکان برای گروه بهمن فراهم نشد. اگر بخواهیم به دیگر برندهای چینی حاضر در این لیست اشاره کنیم می‌توانیم به دو محصول از برند جیلی اشاره کنیم که حائز رتبه‌های 13 و 14 شده‌اند.

خودروهای چینیدیگر برند حاضر در ایران نیز چانگان است که با مدل سی اس 75 خود توانسته یک فروش بسیار بالا را به ثبت برساند و رتبه بیستم را از آن خود کند. این برند چینی در حالی به مقام بیستم می‌رسد که در سال 2018 توانسته بود رتبه 44 را از آن خود کند و حالا با پیشرفت بسیار بی نظیر توانسته به این رتبه عالی دست پیدا کند.

به طور کلی می‌توان گفت که از برندهای موجود در بازار خودروهای چینی کشورمان، 3 برند هاوال، جیلی و چانگان برندهایی هستند که در بازار چین نیز مورد استقبال قرار گرفته‌اند و از فروش بسیار بالایی برخوردار هستند. اما بدیهی است که بسیاری از برندهای اتفاقا پرفروش چینی که در بازار کشورمان هنوز باقی مانده‌اند، جایگاهی در بین خودروسازان معتبر چینی ندارند یا به به بیان دیگر اینکه حتی در کشور سازنده خود نیز خریدار چندانی ندارند!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. این مطلب رو یک اورانگوتان خیلی بهتر از این ذاکری مینوشت. بهش بگین ننویسه. ایشون هنوز فرق برند و مدل رو نمیدونه حتی.

  2. شما صحبتی از برند ام جی که الان در چین به عنوان roewe شناخته میشه نیاوردین ممکنه مدل پر فروش نداشته باشه اما برند پرفروشی هست که تو چین زیاد دیده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا