مکمل بنزین
گوناگونخبر

چرا وجود دی لایت در خودروهای جدید الزامی است؟

وجود دی لایت در خودروهای جدید بیش از آنکه صرفا به دلیل زیبایی خودرو و لوکس شدن آن باشد، به دلایل امنیتی بوده و خودروسازان بایستی به این آپشن ضروری در خودرو توجه داشته باشند.

به گزارش چرخان، بسیاری از افراد تصور می‌کنند که وجود دی لایت در خودروهای خارجی و بعضا داخلی صرفا به دلیل افزایش زیبایی خودرو بوده و خودروسازان برای زیباتر کردن محصولات خود، اقدام به اضافه کردن این چراغ می‌کنند. اما دلیل اصلی اضافه کردن دی لایت در خودروهای جدید به دلیل افزایش ایمنی خودرو و مردم پیاده است.

وجود دی لایت در خودرو باعث می‌شود تا افراد پیاده از حضور خودروی شما مطلع شوند و به نوعی با ایجاد روشنایی حداقلی در روز، از ندیده شدن خودرو جلوگیری نمایند. این چراغ‌ها معمولا از نوع چراغ‌های زنون هستند تا در روز روشنایی بیشتری داشته باشند و خودروهای دیگر را نسبت به خودروی شما هشیار نمایند.

نکته جالبی که باید بدانید، مساله رواج این چراغ و ممنوعیت چند ساله آن در کشورهای خارجی است که پس از آن با ورود جنرال موتورز به استفاده از دی لایت، عملا محبوبیت این چراغ در بسیاری از کشورها افزایش یافت و به یک عضو جدایی‌ناپذیر در خودرو تبدیل گردید. حالا نیز وجود این چراغ در کلیه محصولات خودروسازان معتبر دنیا الزامی بوده و یک فرصت بی‌نظیر برای آنها محسوب می‌شود تا به زیبایی محصولاتشان بیفزایند.

البته این چراغ‌ها در حال حاضر نیز مخالفینی داشته و معتقدند که در بسیاری از کشورهای دنیا با وجود نور کافی در روز، نیازی به استفاده از چراغ روز نبوده و صرفا یک هزینه کرد اضافی محسوب می‌گردد. نظر شما چیست؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام . در پاسخ به مخالفین که میگن نور در روز کافیه و نیاز نیست ، نیروی دست هم واسه باز کردن شیشه کافیه پس احتیاج به شیشه بالابر برقی نیست !!
    به نظرم مخالفین چه تو ایران چه در دنیا احتمالا از مدیران ایران خودرو یا سایپا باشن 😀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا