مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوگوناگونخبر

یک موتورسیکلت عجیب و منحصر به فرد از طرف بی ام و!

موتورهای سفارشی زیادی هستند که در سرتاسر دنیا توسط شرکت‌های مختلف ساخته‌شده و هر یک با ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که دارند، می‌توانند پتانسیل‌های خود را نشان داده و در این صحنه جذاب رقابت، به‌مرور تاریخ‌ساز شوند.

اما وقتی‌که شرکتی مانند بی ام و آلمان بخواهد چنین کاری را انجام دهد، به سبب آشنایی که همه با این شرکت داشته و توانایی‌هایش را می‌شناسند، می‌دانند که محصول نهایی قرار است کاملاً خاص و منحصربه‌فرد باشد. عبارت «موتور سفارشی بی ام و R90» نیز یکی از همان موتورهایی است که اگر از قبل با این نام آشنایی داشته باشید، بی‌درنگ ذهنتان به سمت موتورهای کلاس کافه ریسر خواهد رفت.

این موتور در اصل، از روی موتور مربوط به سال 1974 تا 1976 توسط این شرکت باواریایی، بانام R90/6 الهام گرفته است که در طراحی آن می‌توانیم یک فریم کلی آبی‌رنگ، یک مخزن سوخت بزرگ و صندلی را مشاهده کنیم که به‌صورت خاصی طراحی‌شده است. از طرف دیگر، خیلی‌هایی که موتور R90 قدیمی را در اختیاردارند، ادعا می‌کنند که این وسیله نقلیه دوچرخ، حتی توانایی رقابت با موتورهای اسپرت مدرن امروزی را البته باکمی به‌روزرسانی، دارد. این ایده درست همان‌جایی است که یک گاراژ اصالتاً اهل نیویورک آمریکا (اداره شده توسط آقای اسکات کولب) که کار آن، تیونینگ و ساختن چنین موتورهایی است به فکر افتاده تا بتواند نمونه مدرن R90 را باهنر خودش، به نمایش بگذارد.

اولین کاری که آقای کولب، این دوست دار موتورها، انجام داده است، درآوردن انجین موتور بی ام و R90/6 مدل 1976 و فروختن بقیه قسمت‌های موتور در سایت eBay برای درآوردن هزینه‌های بعدی این پروژه بوده است. این موتور که در اصل با وزن نسبتاً زیاد 140.6 کیلوگرمی بوده است، کولب را به این فکر انداخته که از مواد سبک‌وزن‌تری استفاده نماید. به همین منظور از فیبر کربن در قسمت‌های مختلف آن برای کاهش وزن، استفاده کرده است.

سپس او حجم موتور را به 1,000 سی‌سی افزایش داده، دریچه‌های بزرگ‌تری را برای موتور انتخاب و ایجاد کرده است، یک فلایویل سبک درون آن قرار داده، یک میل‌لنگ باقابلیت تنظیم شوندگی دینامیک درون آن جاسازی کرده و همچنین دیگر کارها را انجام داده تا انجین این موتور بی ام و رنگ و روی مدرن‌تری را به خود بگیرد.

همچنین او قطعات الکترونیکی دیگری را به موتور اضافه کرده است تا از آن حالت مکانیکی قرن بیستم، خارج‌شده و با تقویت و تغییر سیستم تعلیق، همان‌گونه که در تصاویر می‌بینید، چهره مدرنی را نیز به آن بخشیده است. استفاده از ترکیب رنگ‌های مشکی، قرمز، آبی و طلایی که در سرتاسر طراحی موتور استفاده‌شده‌اند نیز می‌تواند از جنبه‌های زیبایی‌شناختی این بی ام و امروزی محسوب شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا