مکمل بنزین
گوناگونخبر

شکستن رکورد بیشترین ارتفاع توسط کامیون‌های غول پیکر و قدرتمند مرسدس!

خودروهای مرسدس بنز همیشه به‌سرعت و زیبایی و امکانات خاصی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند شناخته نمی‌شوند. بلکه این خودروساز آلمانی با اصالت، به‌خوبی ثابت کرده است که در هر جنبه‌ای که وارد شود می‌تواند به‌خوبی بدرخشد.

اکنون نیز در سال 2020، دو عدد از کامیون‌های غول‌پیکر این شرکت، بانام یونیماگز (Unimogs) توانسته‌اند بامهارت و جسارت راننده‌های خودشان، به ارتفاع جدیدی برسند. این رکورد که در کشور شیلی دریکی از کوه‌های آتش‌فشانی آن انجام‌گرفته است، توانسته ارتفاع 6,694 متری را که یک رکورد جدید درزمینهٔ بالاترین ارتفاع قدم گذاشته‌شده توسط یک خودرو است، به ثبت برساند.

یک گروه ده‌نفره در این ثبت رکورد شرکت داشتند که آن‌ها، چهار واحد رادیویی اضطراری را در کوه آتش‌فشانی اوخوس د سالوادو (Ojos de Salvado) کشور شیلی کار گذاشتند. این رادیوهای اضطراری که در ارتفاع 6,100 متری کارگذاری شده بودند، می‌توانستند به سه کمپ دیگر رادیویی این گروه در کوه متصل شوند. برای کامل کردن مأموریت، مرسدس بنز دو عدد یونیماگز با تجهیزات کامل را در اختیار این گروه قرار داده بود.

همچنین باید یادآور شد که هردوی این خودروها، با تایرها و امکانات آفرود راهی این ثبت رکورد شده بودند و همچنین ازنظر قدرت و فنی نیز، به‌روزرسانی و تغییراتی در آن‌ها صورت گرفته بود تا بتوانند، ثبت رکورد راحت‌تر و بی‌خطرتری را داشته باشند. همچنین یک سیستم تنظیم جاذبه مرکزی و دستگیره‌های قدرتمند برای بُکسل کردن نیز در آن‌ها استفاده‌شده بود تا بتوانند به ارتفاع موردنظر برسند.

رکورد قبلی این بالاترین ارتفاع نیز در اختیار همین تیم با یک خودروی مرسدس زتروس (Zetros) و در ارتفاع 6,675 متری بود. رکورد قبل از آن برای هر خودروی دیگری غیر از چنین کلاس خودرویی نیز در سال 2007 و توسط یک سوزوکی سامورایی تیونینگ شده مدل 1986 و در ارتفاع 6,688 متری به ثبت رسیده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا