مکمل بنزین
گوناگونخبر

چرا 2020، یک سال خاص و جذاب برای آئودی است؟

خودروساز آلمانی آئودی، توانسته است خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های لوکس ساز فعال در این صنعت معرفی کند که دیگر هیچ کسی در دنیا، اکنون رتبه دوم یا سوم را پس از مرسدس بنز و بی ام و، به این شرکت نمی دهد و آن را هم طراز آن‌ها می‌دانند. برای طرفداران و عاشقان این برند، سال 2020 به عنوان یکی از آن سال های خیلی خوب و جذاب شروع شد که با تعدادی از مؤلفه های کلیدی و رونمایی‌های جذاب، همراه شده است.

در حقیقت، آئودی اکنون و در همین اوایل سال 2020، یک کتابچه خاص مربوط به تاریخ‌گذاری‌های رونمایی در این سال با نام Anniversary Dates 2020 رونمایی کرده است تا به مشتریان و علاقه‌مندان به برند خودش، ثابت کند که هیچ وقت تاریخ‌های مهم را فراموش نکرده و نخواهد کرد. در این کتابچه، از تاریخ رونمایی خودروی نمادین کواترو (Quattro) گرفته تا دیگر تاریخ‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

نکته جالی که در این بین وجود دارد این است که 40 سال پیش، خودروی افسانه‌ای آئودی کواترو در موتورشو بین‌المللی ژنو سوئیس به نمایش درآمد. سیستم چهارچرخ محرک (AWD) در آن زمان برای یک خودروی کلاس کوپه تمام عیار، چیز عجیبی بود. حتی سیستم های چرخ جلو محرک (FWD) این خوردو که بعدتر نیز توسعه یافت، جزو آن دسته از فن‌آوری‌هایی بودند که این خودروساز آلمانی را به عنوان یکی از سردمداران این سیستم در جهان، معرفی کرد.

فن‌آوری‌ها و سیستم های مدرنی که در آن زمان در این خودروی جذاب معرفی‌شده بودند، در خودروهای دهه 80 میلادی آئودی خود را به‌خوبی نشان دادند و توانستد به‌نوعی، راه خود را به سمت تولید نهایی باز کنند. امروزه، مدل هایی مانند RS6 آوانت همچنان از سیستم های کواترو برای افزایش توان خروجی خود استفاده می‌کنند.

همچنین یکی دیگر از جذابیت های این سال میلادی جدید برای آئودی، این بوده است که توانسته برای اولین بار، توسط نسخه اولیه R8 اسپرت (با خودروی معروف R8 که می‌شناسیم، متفاوت است)، مسابقات 24 ساعته لمانس را پیروز شود. این مسابقات جزء قدیمی ترین مسابقات استقامتی خودروها در جهان هستند.

یکی دیگر از مناسبت‌های 2020 برای آئودی، سالگرد نسخه اصلی آئودی TT بوده است. اکنون 25 سال می شود که طرح مفهومی کوپه، در نمایشگاه فن‌آوری IAA فرانکفورت به نمایش درآمده است. خودرویی که با سبک و استایل دراماتیک، موتورهای توربوشارژ و کابینی که باظرافت و مهندسی بسیار خاص و دلپذیری طراحی‌شده است، توانسته سال جدید را برای آئودی، جذاب‌تر از گذشته کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا