مکمل بنزین
گوناگونخبر

بوگاتی آماده معرفی نسخه جدیدی از شیرون می‌شود!

بوگاتی بر طبق عادت معمول خود، همیشه برای موتورشو بین‌المللی ژنو سوئیس، یک رونمایی خاص داشته تا بتواند همه را با فن‌آوری و خودروی نسخه جدیدش، شگفت‌زده کند. امسال نیز از این قاعده جدا نبوده و این شرکت یک محصول متفاوت را بری رونمایی، برنامه‌ریزی کرده است. خودرویی که بوگاتی، در ماه گذشته میلادی، یک تیزر مرموز از آن را به نمایش گذاشت.

اگرچه ممکن است که ابرخودروساز فرانسوی، این نسخه جدید را در کنار شیرون به فروش برساند اما بدون شک این خودروی تازه‌وارد، یک نسخه جدید از این خودرو خواهد بود که حرف تازه‌ای را برای گفتن خواهد داشت.

درواقع در تصویری که به‌تازگی در حساب فیس‌بوک بوگاتی منتشرشده است، چند شیرون را در زیرپوشش نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها همان نسخه جدید از شیرون خواهد بود که قرار است این خودروساز در موتورشو ژنو به نمایش بگذارد. گزارش‌ها ادعا می‌کنند که این نسخه تازه‌وارد، بانام شیرون R شناخته‌شده و قرار است بین دو نمونه شیرون اسپرت و سوپراسپرت 300 پلاس، ازنظر فنی و تجهیزات، قرار بگیرد.

از تصاویر نیز مشخص است که شیرون آر، با یک باله عقبی بزرگ برای افزایش ضریب آئرودینامیکی خود، همراه شده است. خودرویی که احتمالاً بیشتر، به درد مسابقات خورده و از فرمان پذیری (هندلینگ) بالاتری نیز نسبت به نسخه‌های دیگر شیرون، برخوردار است. خبری که با صحبت‌های گذشته مدیرعامل بوگاتی آقای استفان وینکلمن (Stephan Wineklmann) که گفته بود قرار است نسخه‌های بیشتری از شیرون با هندلینگ بهتر، به تولید برسد نیز مطابقت دارد.

این می‌تواند به معنای این باشد که شیرون آر، نسبت به نسخه معمولی شیرون که سرعت نهایی 420 کیلومتر بر ساعت دارد، از سرعت نهایی کمتری برخوردار است. این در حالی است که شیرون اسپرت 300 پلاس نیز که بالاترین سرعت نهایی را در بین نسخه‌های مختلف شیرون در اختیار دارد، می‌تواند به‌سرعت استثنائی 482 کیلومتر بر ساعت برسد.

البته در موتورشو ژنو امسال، ابرخودروساز سوئدی یعنی شرکت کویینگزگ نیز قرار است با یک نسخه جدید از خودروی جسکو (Jesko) خود با سرعت نهایی 482 کیلومتر بر ساعت، بوگاتی شیرون را به یک چالش جذاب و هیجان‌انگیز دعوت کند.

همچنین ازآنجایی‌که شیرون آر، بر روی همان سیستم فنی شیرون سوار شده است، به این معناست که یک موتور 8 لیتری 16 سیلندر با چهار توربو، مسئولیت قدرت رسانی را بر عهده خواهد داشت. در شیرون استاندارد، این سیستم، می‌تواند قدرت کم‌نظیر 1,500 اسب بخار و گشتاور 1,600 نیوتون متر را تولید کند؛ اما شیرون آر مانند دیگر نسخه‌های شیرون، احتمالاً باقدرت بالاتری همراه خواهد بود.

حال باید تا کمتر از یک ماه دیگر برای موتورشو ژنو سوئیس 2020 صبر کرد و دید که بوگاتی چه دست‌پخت خوشمزه و جذاب تازه‌ای را برای نمایش، مهیا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا