مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی ام و 2800 جی تی اس؛ نمایشی حیرت انگیز و کلاسیک از جلوپنجره های کلیه ای شکل!

امضای تخصصی برای شرکت‌های خودروساز مطرح جهانی، یک از آن ویژگی‌های جذابی است که برندهای متفاوت می‌توانند برای خود داشته باشند. جلوپنجره‌های بزرگ‌تر و جذاب‌تر نیز یکی از همین موارد منحصربه‌فرد برای شناسایی محصول از طرف یک برند است که در چند سال گذشته، بیش‌ازپیش موردتوجه خودروسازان قرارگرفته است.

در واقع می‌توان گفت که همه‌ی خودروسازان جهانی، فلسفه و نوع نگرش خود به طراحی خودروها و مؤلفه‌های موجود در آن‌ها را باگذشت زمان، به شیوه‌ای تغییر می‌دهند که جذابیت بیشتری را ایجاد کرده و چهره مدرن‌تری را به خودرو، ببخشد. بااین‌حال، گاهی اوقات هم پیش می‌آید که یک شرکت بزرگ و نام‌آشنا مانند بی ام و، به سبکی از طراحی جلوپنجره خودروهایش رضایت می‌دهد که نه‌تنها به زیباتر شدن ظاهر نهایی خودرو منجر نمی‌شود، بلکه حتی ممکن است این افراط در بزرگ‌تر کردن جلوپنجره، به‌ظاهر نهایی خودرو، آسیب بزند.

در حال حاضر، خودروهای خوش‌چهره و زیبای فراوانی در خط تولید شرکت باواریایی وجود دارند. برای مثال، می‌توانیم به سری 8 این شرکت و خودروی مدل M2 بی ام و، اشاره‌کنیم. بااین‌حال، مدل‌هایی مانند X7 و سری 7 بی ام و نیز هستند که کماکان در خط تولید بوده که با جلوپنجره‌هایی طراحی و عرضه می‌شوند که ازنظر اندازه و بزرگی، می‌توانند حتی یک کودک را درون خود، جای دهند!

اگرچه جلوپنجره به‌اصطلاح، کلیه‌ای شکل (Kidney Grilles) بی ام و به‌عنوان امضای تخصصی و منحصربه‌فرد، برای این شرکت، عمل می‌کند اما افراط در هرچه بزرگ‌تر کردن این قسمت از خودرو، می‌تواند به طراحی خارجی آن، آسیب بزند.

برای مثال، همین طرح مفهومی بی ام و 2800 GTS را در نظر بگیرید که از روی خودروی کلاسیک این شرکت، الهام گرفته است. خودرویی که در اصل، توسط طراح ایتالیایی، آقای پیترو فروآ (Pietru Frua) طراحی و بر پایه خودروی E9، عرضه شد. خودروی نسخه اصلی بی ام و، در تعداد محدودی تولید شد و ازنظر طراحی نیز به حدی زیبا و چشم‌نواز بود که حتی بسیاری از خودروهای امروزی و مدرن این شرکت، شاید جلوی طراحی آن، شرمنده شوند. حتی جالب است بدانید که اندازه جلوپنجره بی ام و 2800 GTS، تنها یک‌ششم جلوپنجره بی ام و X7 شاسی‌بلند امروزی است.

جلوپنجره‌ای که انگار شرکت‌هایی مانند بی ام و و دیگر شرکت‌های مطرح جهانی، فعلاً در پی بزرگ‌تر کردن اندازه آن تا حد ممکن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا