مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا همچنان، لندکروزر 70 و اف جی کروز قدیمی خود را در امارات می فروشد

در دنیایی که خودروهای کراس اوور و شاسی‌بلند، روزبه‌روز بر دامنه نفوذ خود هم در شرکت‌های تولیدکننده و هم در بخش تقاضا و خرید، می‌افزایند، کل دنیا شاید نیاز مبرمی به خودروهایی همچون تویوتا لندکروز آفرود که حقیقتاً در نسخه‌های مختلف، حرف زیادی برای گفتن دارد، داشته باشد. بااین‌حال، تولیدکننده ژاپنی انگار قرار نیست که به این زودی‌ها، دست از تولید مدل لندکروز تولیدشده در خط کشور آمریکا را بردارد و می‌خواهد نسخه‌های قدیمی و البته دوست‌داشتنی از این خودروی قدرتمند را کماکان عرضه کند.

در کشور آفریقای جنوبی، تویوتا خودروی لندکروز مدل 79 4.5D V8 نامیب خود را که یک نسخه منحصربه‌فرد تولیدشده بر پایه سری 70 این خودرو است، به فروش می‌رساند. در کشور امارات نیز تویوتا، یک نسخه مشابه آفرود از این خودرو را با موارد خاصی همچون چراغ‌های هالوژن، تغییر در قسمت‌های طراحی جلویی خودرو، ظاهر جذاب‌تر و تهاجمی‌تر که باقیمت حدودی 38,590 دلار تولید می‌شود را نیز عرضه می‌کند.

یک تفاوت مهم بین نسخه آفریقای جنوبی لندکروز و نسخه اماراتی این خودروی آفرود، قلب تپنده آن‌ها است. موتور قرارگرفته زیر کاپوت نسخه آفریقایی این خودرو، یک قلب تپنده 4.5 لیتری دیزل بوده که توان تولید 202 اسب بخار قدرت و 430 نیوتون متر گشتاور را دارد. این در حالی است که نسخه دیگر این خودرو،228 اسب بخار قدرت و 363 نیوتون متر گشتاور را از طریق یک موتور با حجم 4 لیتر عرضه می‌کند. موتور 6 سیلندر به یک جعبه‌دنده 5 سرعته دستی، متصل شده است.

تویوتا همچنین ازآنجایی‌که این خودروها، مشتری‌ها و علاقه‌مندان به خود را دارد، در کمال تعجب، در حال حاضر خودروی قطع تولیدشده اف جی کروزر (FJ Cruiser) را نیز به فروش می‌رساند. این شاسی‌بلند با چهره تهاجمی و منحصربه‌فرد خود باقیمت 147,000 درهم امارات که معادل 40,020 دلار است، تولید و عرضه‌شده و با یک موتور 6 سیلندر 4 لیتری که می‌تواند 270 اسب بخار قدرت و 380 نیوتون متر گشتاور تولید کند، همراه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا