مکمل بنزین
خبر

نگاهی به مرسدس بنز AMG GT 63 S کوپه

در میان سدان‌های برتر دنیا که تا امروز عرضه شده‌اند، بی‌شک خودروی Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door Coupe مدل 2020 یکی از بهترین‌های این دسته است. بسیار سریع، کاملاً راحت و با پیکربندی خاص و چشم‌نواز تمام مشخصات یک خودروی 4 درب جذاب را دارد. از زمان عرضه اولین اتومبیل در کلاس GT شاهد بودیم که سرمایه‌گذاری بر روی سایز و طراحی چرخ‌ها بسیار اهمیت داشته است. در مجموعه فعلی، چرخ‌های 21 اینچی Monoblock ، رنگ مشکی براق و تریم داخلی چرم بژ نپا باعث شده تا GT 63 S با قیمت 196،625 دلار یک هیولای زیبا باشد.

Mercedes – AMG GT 4 door

برای سفارشی‌سازی این خودرو گزینه‌هایی با قیمت بیش از 30،000 دلار نیز در اختیار هستند. “سریع” کلمه‌ای است که به‌واقع درباره آن صدق می‌کند. GT 63 S با داشتن 660 اسب بخار قدرت و 664 پوند بر فوت، گشتاور با موتور  4.0 لیتری V8 توئین توربوشارژ خود، با اقتدار مطلق شتاب می‌گیرد. اگرچهاین مدل فاقد EQ Boost است اما موتور AMG به‌اندازه کافی قدرت را در اختیار محصول 4 درب کوپا می‌گذارد تا یم سواری غیر قابل وصف را نشان دهد.

این GT 63 S دارای فضای داخلی زیبا و سرشار از تکنولوژی است. لیست بلندی از گزینه‌های اضافی قابل سفارش برای این خودرو در نظر گرفته شده که صندلی های جلوی سفارشی 1320 دلاری با قابلیت ماساژ، گرمایش و تهویه یکی از آنها است. صندلی های عقب نیز گرم شونده (580 دلار) و 2.560 دلار چرم ناپا برای خریداران هزینه خواهد داشت.علاوه بر اینها تزئینات مختلف دیگری هم می‌توانید سفارش دهید. فراتر از قدرت خالص GT 63 S، کیفیت رانندگی خودرو بسیار جذاب و دارای عملکردی استثنایی است. موتور نیرو را برای هر چهار چرخ ارسال می‌کند، یعنی GT می‌تواند دیوار راست را با سرعت بالا برود.

یک گیربکس نه سرعته فوق العاده با دو حالت رانندگی Comfort و Sport باعث تغییراتی لذت‌بخش می‌شود. صدای اگزوز این مدل دیوانه‌کننده است و شاید مشابه آن را در هیچ جا پیدا نکنید. به لطف سیستم تعلیق جذاب، GT 63 S در  جاده با عملکرد عالی و چابکی خاص عمل می‌کند و ترمزهای سرامیکی قدرتمند، به خوبی از عهده خودرو بر می‌آیند. عدم وجود MBUX در داخل کابین این خودرو، یعنی شما از سیستم ناوبری واقعیت مجازی محروم خواهید بود.

بسیاری از اعضای خانواده بنز این قابلیت را دارند و سایر برندها نیز این امکان را در خودروهای خود گنجانده‌اند. بسیاری از رقبای این خودرو همانند پورشه پانامرا توربو با قیمت 153،000 دلار ، BMW M8 Competition Gran Coupe با 143،000 دلار و Audi RS7 با 114،000 دلار امکانات و جذابیت خاص خود را دارند و قیمت کمتر آنها باعث می‌شود تا GT 63 S با حاشیه مواجه شود. نکته جالب در خصوص این خودرو، زمانی است که شما سایت مرسدس را برای آشنایی بیشتر بازدید می‌کنید و تمرکز مرسدس در این سایت بر روی صدای اگزوز این خودرو است و با کلید استارت می‌توانید این صدا بشنوید.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا