مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه برند «اسمارت» برای یک بازگشت قدرتمند به عرصه چیست؟

سال گذشته میلادی (2019)، تولیدات برند اسمارت (از زیرمجموعه‌های برند دایملر آلمان) در بازار کشورهای آمریکایی شمالی، متوقف شد. البته این موضع، هنگامی که به فروش تنها 1,200 دستگاه خودروی اسمارت در این بازار در سال 2018 اشاره‌کنیم، چندان هم تعجب‌برانگیز نخواهد بود. در اروپا نیز، با این حال، اگرچه این برند خودروهای شهری به نسبت عملکرد خوبی را داشته است ولی اکنون در حال پوست‌اندازی به سمت تبدیل‌شدن به یک برند تولید کننده فقط خودروهای برقی است.

همچنین در سال 2019، شرکت جیلی چین، توانست تا نیمی از سهام اسمارت را از دایملر، خریداری کند. به نظر می‌رسد همین موضوع خریداری شدن توسط جیلی، بتواند فروش و بازاریابی راحت‌تری را برای مدل های برقی اسمارت در بازار خودرویی بزرگ چین فراهم کند؛ اما اکنون به نظر می‌رسد که اسمارت نیز درست مانند بسیاری از برندهای دیگر جهان، می‌خواهد تا وارد کلاس پرسود و محبوب شاسی‌بلند شود. موضوعی که شاید چندان سال پیش، امری محال و غیرقابل باور از سوی این برند، جلوه می‌کرد.

وبسایت ایتالیایی زبان Motori Online، گزارش کرده است که این شاسی‌بلند جدید شرکت اسمارت، از نظر اندازه و جثه، در حدود خودروی مینی هاردتاپ (Mini Hardtop) چهار درب خواهد بود. اندازه‌ای که می‌تواند آن را تا حدودی بزرگ‌تر از اسمارت فورتو (Smart ForTwo) این شرکت، کند.

قوای محرکه

آنچه اکنون در مورد این تازه وارد اسمارت در اختیارداریم این است که شاسی‌بلند بی‌نام‌ونشان اسمارت، قرار است بر روی پلتفرم اختصاصی این شرکت که جیلی چین آن را توسعه داده است، سوار شود. همان گونه که می‌توان حدس زد و انتظار داشت نیز، این خودرو یک مدل تمام برقی بوده که قدرت خروجی خود را از طریق یک بسته باتری 78 کیلووات ساعتی لیتیوم یون تامین می‌کند. این بسته باتری می‌تواند تا نهایت 402 کیلومتر مسافت را با یک شارژ کامل، در اختیار راننده قرار دهد.

بحث طراحی خودرو

این که اسمارت می‌خواهد اولین شاسی‌بلند خود را به چه شکلی طراحی کرده و در زبان طراحی خارجی آن آیا از مؤلفه‌های دیگر کراس اوور ها و شاسی‌بلند های معمول امروزی بهره می‌گیرد یا خودش، طراحی جسورانه‌ای را در پیش خواهد گرفت، هنوز مشخص نیست. یا اینکه حتی این شاسی‌بلند ادعاشده از طرف اسمارت، همان اسمارت فورتو کوچکی نباشد که تنها از لحاظ ارتفاع و طول، دچار تغییراتی شده است. در مورد توانایی‌های آفرود چه؟ آیا می‌تواند به عنوان یک کراس اوور کوچک، از پس جاده‌های آفرود بربیاید یا خیر؟ اینها سوالاتی هستند که باید با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات جدید در مورد آن، پاسخ داده شوند.

همچنین این گزارش اعلام کرده است که نسخه‌های چرخ جلو محرک (FWD)، چرخ عقب محرک (RWD) و تمام چرخ محرک (AWD) ممکن است برای شاسی‌بلند کوچک اسمارت، در نظر گرفته شوند. این برند همچنین گفته است که در سال 2022 یا 2023 قرار است از شاسی‌بلند کوچک خود رونمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا