مکمل بنزین
خبرداخلی

توقف تولید پراید فقط یک شوخی بی‌مزه بود

کاظمی، معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت :برای کاهش قیمت‌های بازار اگر لازم باشد فروش پراید را از سر خواهیم گرفت.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا با اشاره به افزایش قیمت پراید در بازار گفت: ما نمی‌خواهیم پراید هم به سرنوشت خودروهایی مانند زانتیا و پیکان دچار شود و با انتشار خبر توقف تولید، قیمت آن در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند.

حسین کاظمی با بیان اینکه سال‌هاست صنعت خودرو ایران به ویژه گروه خودروسازی سایپا به دلیل تولید خودرو پراید مورد نقدهای زیادی قرار گرفته، افزود: با وجود اینکه بسیاری از این انتقادها غیرکارشناسی و بیشترمعطوف به استفاده غیرمنطقی از یک خودرو درون شهری در جاده‌های برون شهری بود، اما گروه خودروسازی سایپا با هدف احترام به خواسته عمومی جامعه و در راستای ارتقا سطح کیفی سبد محصولات خود اقدام به خروج این خودرو از خط تولید کرد.چرا پراید خودروی ایمنی نیست ؟کاظمی با بیان اینکه این قیمت های بسیار بالای خودروها مانند پراید هیچ ارتباطی به شرکت سایپا ندارد و توسط واسطه‌ها و مالکان خودروها و یا با قیمت سازی سایت‌های مجازی صورت گرفته، ادامه داد: متاسفانه جوسازی و نقش‌آفرینی واسطه‌های بازار پس از توقف تولید دو مدل خودرو پراید باعث شد قیمت این خودرو در بازار آزاد به شکل غیرمنطقی افزایش پیدا کند. این در حالی است که در همه کشورها وقتی تولید یک محصول به دلیل فناوری قدیمی متوقف می‌شود، میزان استفاده و در نتیجه قیمت آن کاهش چشمگیر پیدا می‌کند.

وی افزود: پس از انتشار خبر پایان تولید خودروی پراید و افزایش قیمت‌ها در بازار، برخی از منتقدان تولید آن، تغییر رویکرد داده و بیان می‌کنند که با خروج پراید، به عنوان ارزان‌ترین خودرو کشور، بخشی از جامعه توان خرید خودرو را از دست می‌دهد.کاظمی با بیان اینکه در روزهای اخیر پیشنهادهایی به شرکت برای عرضه دوباره این خودرو به منظور تنظیم بازار ارایه شده، افزود: تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ به پایان رسیده اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است و با افزایش ظرفیت آن و برای کاهش قیمت‌ها می‌توان عرضه پراید را از سر گرفت.

معاون فروش سایپا ادامه داد: برای تولید مجدد پراید مستلزم دریافت مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه از جمله سازمان استاندارد، سازمان محیط‌ زیست و پلیس راهور هستیم که در صورت صدور این مجوزها و اعلام وزارت صمت برای تنظیم بازار، سایپا آمادگی عرضه دوباره خودرو پراید را به بازار دارد.

البته این نکته را نباید از یاد برد که افزایش قیمت‌ها فقط مربوط به خودروی پراید نبوده و شاید مسئولان این شرکت آن را بهانه‌ای برای تولید مجدد این خودرو قرار می‌دهند.

حامد محمدی

کارشناس و فعال خودرو تحلیلگر مسائل و قیمت‌ها Dr_HamedMohammadi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا