مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

خودرو نخرید، تا ارزان شود

متاسفانه همیشه، برخی از مردم کشور ما برای خرید برخی از کالاها، همانند خودرو صف می‌کشند و این بسیار باعث تاسف است و یکی از مهمترین علل گرانی بی‌حد و مرز، استقبال مردم از هر کالا با هر قیمتی است. در همین ارتباط دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:

چه ضرورتی دارد که یک خودروسازی فناوری جدید عرضه کند وقتی مردم برای ماشینی که معلوم نیست کی ساخته می‌شود و با چه‌قیمتی تحویل داده می‌شود، صف می‌کشند؟ ما هر آشغالی تولید کنیم مردم می‌خرند، نیازی نیست کیفیت‌ ماشین را ارتقا بدهیم!

خودروهای صفر کیلومتراین گفته‌ها دقیقا علت سوء‌استفاده خودروسازان از مردم را نشان می‌دهد که چرا محصولات بی‌کیفیت را با قیمت گزاف (پراید به قیمت بنز) عرضه می‌کنند. چون خودروهای‌شان مشتری دارد. همچنین مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش قیمت خودروهای داخلی و اختلاف بسیار زیاد آنان با قیمت های تعیین شده از سوی شرکت های خودروسازی، از مردم خواستند تا برای خرید اتومبیل عجله نکنند و فعلا دست نگه دارند.

دقیقا باز هم علت گرانی خرید خودرو بوسیله مردم است و قدرت فراوان خودروسازان که می‌توانند در بازار هر شرایطی که بخواهند را ایجاد کنند.  معاون دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تفاوت بالای قیمت خودروهای موجود در بازار نسبت به کارخانه، اعلام کرد که خرید هرگونه خودرو در شرایط فعلی به ضرر مصرف کننده بوده و مردم تا نهایی شدن قیمت خودرو، به هیچ عنوان سراغ بازار خودرو نروند.

مردم باید بدانند که اگر روند صف کشیدن‌ها را متوقف نکنند در آینده نزدیک برای پراید ارقام دیوانه‌کننده‌ای را باید پرداخت کننند که در کشورهای حوزه خلیج فارس می‌توانند با همین قیمت یک خودروی لوکس آنچنانی بخرند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. همش تقصیر مردمه؟ یا بی لیاقتی حکومت در اداره صنایع کشور؟اگه هر کی هر کی نبود خودروساز جرات نمیکرد هر آشغالی،با هر قیمتی و هر وقت دلش خواست به مردم بفروشد.پس یا بی لیاقتی است یا سهم میبرند که سکوت میکنند.کلا همیشه یا مردم مقصرند یا کشورهای خارجی و…

  2. اگراون جماعتی که برای سردار سلیمانی آمدند،وهمان جماعت اراده کنند خودرو به قیمت هفت میلیون تومان هم میرسه

  3. وقتی چپاول مال مردم سرلوحه کار حکومت قرار گیرد اینطور می شود مردم نیازمند به خودرو می‌باشند و وجود قوانین گمرکات و سایر قوانین مردم را به این بدبختی کشانده

  4. مردم نقشی ندارند توایران هرصنعتی مافیای خودشو داره مردم عادی حتی نمی تونن وارد سایت بشن چه برسه به ثبت نام وخرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا