مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز CLS 260، هدیه آلمانها به چینی‌های کرونا زده

هدیه گران‌قیمت مرسدس بنز برای چین

بازار چین جذابیت‌های خاص خود را برای خودروسازان خارجی دارد و کمپانی‌های بزرگ نمی‌توانند از این کشور چشم پوشی‌ کنند. حال برندها برخی از محصولات خود را صرفا برای این بازار آماده می‌کنند. برای ارزان‌تر کردن خودروهای CLS، مرسدس بنز چین، چند مدل جدید از این خودروها را با موتورهای بنزینی کم‌حجم آماده عرضه به بازار کرده است.

مدل CLS 260 که در مقامی پایین‌تر از مدل‌های 300 و 350 قرار می‌گیرد ظاهری زیبا، اما قلبی کم‌توان‌تر دارد و به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با قدرت 181 اسب بخاری و گشتاور 280 نیوتون متری مجهز شده است. یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک نیروی موتور را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این مدل 8.7 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت است و مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر است.

قیمت پایه مرسدس CLS 260 در چین 576800 یوان معادل 81332 دلار است که با احتساب دلار 16 هزار تومانی بیش از 1میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد شد. این قیمت برای چنین خودرویی بسیار زیاد است بخصوص در شرایط فعلی که بازارهای چین اوضاع خوبی ندارند و فروش خودرو در این کشور با حاشیه‌های فراوانی روبرو است.

مرسدس CLS 450 در آمریکا با پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو با خروجی 362 اسب و گشتاور 500 نیوتون متر، 69950 دلار قیمت دارد و تفاوت قیمتگذاری را بر مبنای کشور عرضه شونده می‌توان کاملا مشاهده کرد. می‌توان محصولات مختلفی را با قیمت کمتر و امکانات بهتر در چین یافت اما استقبال از خودروهای بنز در سرتاسر دنیا غیرقابل باور است و این برند می‌تواند با هر قیمتی که بخواهد خودروهای خود را عرضه کند، درست همانند خودروسازان ایرانی!

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا