مکمل بنزین
گوناگونخبر

iM8، خودروی جدید Roewe

برند Roewe در تاریخ 10 مه، خودروی مفهومی Roewe iM8 به طور رسمی معرفی شد که مشخصات جذابی بعنوان یک ون چینی دارد. یک خودروی بزرگ با ظاهری اسپرت و شیک که به نمونه قابل ساخت بسیار نزدیک است و می‌تواند با پیشرانه الکتریکی نیز عرضه شود. پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال با قیمت اولیه حدود 180،000 یوان iM8 به بازار محلی عرضه شود تا با GAC Trumpchi GM8 ، Buick GL8 ، SAIC Volkswagen و سایر مدل‌های موجود در بازار چین رقابت کند.

خودروی مفهومی Roewe iM8 از چهره‌ای بسیار زیبا برخوردار است. جلوپنجره مشبک در مقیاس بزرگ کمی شبیه به تویوتا آلفارد است اما رنگ کرومی و براق آن بسیار گیراست. چراغهای LED ماتریس یکپارچه و ورودی‌های بزرگ هوا در دو طرف نمایی را ایجاد کرده‌اند که از یک خودروی MPV توقع نمی‌رود. در نمای عقبی تا حدودی می‌توان خودروهای لکسوس را دید اما این روزها خیلی از خودروها به هم شباهت دارند و این شاید به دلیل اشباع شدن صنعت خودرو سازی در بخش طراحی باشد.

طول / عرض / ارتفاع خودرو به ترتیب 4722/1835 / 1464mm است و فاصله محوری آن نیز 2715 میلی متر خواهد بود. از نظرقدرت، یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با حداکثر توان 173 اسب بخار برای Roewe iM8 در نظر گرفته شده که بنظر نمی‌رسد فوق‌العاده باشد اما عرضه این خودرو با موتور PHEV شاید بخشی از ضعف را جبران کند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا