مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت سوناتا 2020 هیبرید چقدر است؟

جزئیات قیمتی مربوط به خودروی سدان هیوندای سوناتا 2020 هیبرید پس‌ از آن‌که خودروساز کره‌ای، در دومین ماه از سال جدید میلادی، این مدل را در موتورشو شیکاگو آمریکا به نمایش گذاشت، اعلام ‌شده است.

سوناتا هیبرید تازه‌ وارد در نسخه موسوم به «بلو» باقیمت 27,750 دلار به‌علاوه 975 دلار هزینه حمل‌ونقل و در نسخه SEL باقیمت 29,900 دلار و در نهایت در نسخه تولید محدود پرچم‌دار، با برچسب قیمتی 35,300 دلار قرار است به فروش برود. نسخه آخری که باقیمت بالاتری نسبت به دو نسخه پایه به فروش می‌رود، از امکاناتی همچون سیستم سقف سولار (سولار روف) و کلید دیجیتالی مخصوص هیوندای که با موبایل‌های هوشمند یا کارت NFC کار می‌کند، بهره می‌برد.

قدرت قوای محرکه

در نسخه‌ای که این شرکت کره‌ای برای سوناتا 2020 خود در بازار ایالات‌متحده در نظر گرفته است، یک قلب تپنده موسوم به اسمارت استریم G2.0 Gdi HEV به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بتواند 150 اسب بخار قدرت و 188 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. البته این قدرت را باید باقدرت 52 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتون متری یک موتوربرقی کارگذاری شده با این موتور بنزینی نیز جمع کرد تا درنهایت به یک سیستم هیبرید رسید که قدرت تولیدی خود را از طریق یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتومات به زیر پای راننده منتقل می‌کند.

مصرف سوخت

هیوندای اعلام کرده که نسخه بلو سوناتا 2020، با مصرف سوخت 4.71 لیتر در 100 کیلومتر در مسیرهای شهری، 4.31 لیتر در 100 کیلومتر در بزرگراه‌ها و جاده‌های خارج شهر و در نهایت نیز با مصرف ترکیبی 4.51 لیتری، همراه خواهد بود. همچنین سقف خورشیدی این خودرو که در بالا نیز به آن اشاره‌ای شد، می‌تواند با 205 وات توان خروجی خود، باتری‌های 12 ولتی را نیز شارژ نماید.

بر اساس آنچه خود خودروساز کره‌ای گفته، وجود این سقف خورشیدی می‌تواند تا 3.2 کیلومتر به طی شدن مسافت بیشتر توسط خودرو کمک کند و حتی در هنگامی‌که خودرو و باتری‌های سیستم هیبرید خاموش هستند نیز مسئولیت شارژ دهی را داشته باشد.

مؤلفه جذاب

یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که هیوندای برای سوناتا 2020 خود در نظر گرفته، فن‌آوری اکتیو کنترل شیفت (Active Shift Control) است که تغییرات جعبه‌دنده را بررسی و ارزیابی کرده و سپس می‌تواند 500 بار در یک ثانیه و به‌منظور تنظیم هرچه دقیق‌تر ضریب انتقال، این کار را انجام دهد تا دنده‌ها با سرعت بالاتری تعویض شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا