مکمل بنزین
گوناگونخبر

مدل‌های کلاسیک مرسدس بنزهای برقی که جذابیت را به اوج خود رسانده‌اند!

آینده خودروها آن‌گونه که گزارش‌ها و تحلیل گران به آن تأکیددارند و می‌گویند، متعلق به خودروهای برقی است. به همین خاطر نیز است که در حال حاضر، بیشتر شرکت‌های پیشتاز در دنیا و برخی از استارتاپ های تازه‌وارد خودرویی، توان، انرژی و سرمایه خود را بر روی این گذاشته‌اند تا در بحث خودروهای برقی و ساخت مدل‌هایی بهینه‌تر و پیشرفته‌تر، هرروز بهتر از دیروز شده و از رقبایشان پیشی بگیرند.

در این میان، مرسدس بنز نیز به‌هیچ‌عنوان جدا از این موضوع نبوده و با تولید و معرفی نمونه‌های جذابی همچون EQC، به زیبایی هرچه‌تمام‌تر ثابت کرده است که توانایی بسیار بالایی برای ساخت یک خودروی برقی جذاب و تمام‌عیار دارد. البته دراین‌بین، خیلی‌ها نیز هستند که می‌گویند مدل‌هایی همچون تسلا مدل Y و یا خودروی بعدی تسلا یعنی همان سایبرتراک (Cybertruck) چندین سرو گردن بالاتر از تمام خودروهای برقی هستند. هرچه که باشد، امروزه رقابت در این حوزه بسیار جذاب و نفس‌گیر شده است و هرروز، زیباتر هم می‌شود.

اما کافی است در هنگامی‌که می‌خواهیم از نمونه‌های مدرن خودروهای برقی صحبت کنیم، نگاهی نیز به مونسیو اتوموبیلز (Monceau Automobiles)، یک فروشگاه خلاق که توسط تعدادی از نخبگان مسابقات فرمول E، راه‌اندازی شده است بیندازیم تا با خودروهای برقی کلاسیک نیز آشنا شویم. در این فروشگاه، مسئولان آن به‌جای اینکه بخواهند تمرکز خود را بر روی خودروهای برقی بسیار مدرن امروزی بگذارند، می‌خواهند تا خودروهای کلاسیک جذاب مرسدس بنز را نگهداری کرده و از همه مهم‌تر اینکه، آن‌ها را برقی کنند.

مونسیو اتوموبیلز، تخصص خود را در تبدیل کردن خودروهای کلاسیک مرسدس بنز به یک پلتفرم برقی می‌داند که این حرکت خلاقانه و مهندسی، می‌تواند همان شکوه سابق را در کنار اصالت مرسدس، یک جا به نمایش بگذارد.

این خودروها در این مراحل جراحی، موتور احتراق داخلی خود را ازدست‌داده و به‌جای آن دارای یک موتوربرقی شار-محوری می‌شوند که می‌تواند گشتاور بی‌نظیر 600 نیوتون متر را به ارمغان بیاورد. سپس این موتوربرقی به یک بسته باتری متصل می‌شود که می‌تواند مسافت حدود 300 کیلومتری را با یک شارژ کامل، در اختیار راننده قرار دهد.

همچنین سرعت نهایی این خودروهای مرسدس بنز برقی سازی شده نیز عدد 155 کیلومتر بر ساعت را نشان می‌دهد. شتاب صفرتا صد نمونه‌هایی که تاکنون این مهندسان خبره درست کرده‌اند نیز زیر 7 ثانیه بوده است. تنها مدل سنگین‌تر Ese مرسدس بنز است که شتاب صفرتا صد 8 ثانیه‌ای دارد. برچسب قیمتی تعیین‌شده برای Esl تولیدی توسط این گروه،187,000 دلار تعیین‌شده است که چیزی حدود 6 ماه زمان می‌برد تا برقی سازی و شخصی‌سازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا